آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجاهد: در جهان به سطح گسترده پذیرفته شده‌ایم

خبرگزاری دید: سخنگوی طا-لبان گفهت که سفر دیپلمات‌ها و هیئت‌های خارجی به کابل نشانه پذیرفته شدن حکومت طا-لبان به سطح گسترده در جهان است.

ذبیح‌الله مجاهد چهارشنبه‌شب (۵ ثور) در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراهش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالیزیا، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های طا-لبان قابل توجه است.

مجاهد اضافه کرده است: «به همین ترتیب اشتراک هیئت افغان تحت ریاست حمیدالله آخوندزاده سرپرست وزارت ترانسپورت در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبیکستان، نمایانگر آن است که امارت اسلامی به سطح گسترده پذیرفته شده، مناسبات با آن تأمین بوده و رفت‌وآمدها وجود دارد».

او گفته است که روابط طا-لبان با کشورهای خارجی روزبه‌روز در حال گسترش است. مجاهد تاکید کرده است که دیدارها و نشست‌ها با مقام‌های خارجی «نتایج خوبی در عرصه‌ اقتصادی برای افغانستان در قبال دارد».

سخنگوی طا-لبان گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد».

با گذشت حدود سه سال تاکنون هیچ کشور به‌ گونه‌ رسمی طا-لبان را به رسمیت نشناخته است.

با این ‌حال، کشورهای منطقه و برخی از همسایگان افغانستان روابط نزدیکی با طا-لبان برقرار کرده و دیپلمات‌های آن‌ها را پذیرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا