آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

محافظ خاص غنی ترور شد/ غنی ادای احترام کرد/ طالبان مسئولیت را پذیرفتند

محمد اشرف غنی طی مراسمی به پیکر برید جنرال حاجی عبدالغفار احمدزی که روز گذشته در یک رویداد تروریستی کشته شده بود ادای احترام کرد.

محمد اشرف غنی طی مراسمی به پیکر برید جنرال حاجی عبدالغفار احمدزی که روز گذشته در یک رویداد تروریستی کشته شده بود ادای احترام کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی صبح امروز در شفاخانه محمد داوود خان، ضمن اتحاف دعا به روح عبدالغفار احمدزی، گفت که امروز یکتن از فرزندان صدیق و خدمتگار کشور را به خاک می‌سپاریم که جان خویش را در راه دفاع از کشور و حراست از نظام وقف کرد و دشمن وی را به شهادت رساند.
آقای غنی در ادامه سخنان‌اش افزود: «تعهد ما این است که به خانواده و فرزندان شهید احمدزی از سوی مسئولان رسیدگی به موقع صورت می‌گیرد و فرزندان شهید احمدزی متانت، شجاعت و اعتماد پدر شان را که امروز جایش خالی است، به افتخار پُرخواهند کرد.»
در این مراسم همچنان آقای حبیب الرحمن رییس عمومی انسجام امور کوچی‌ها به نمایندگی از خانواده جنرال عبدالغفار احمد زی صحبت کرد و گفت که ما با هیچ کس مشکل شخصی نداریم و قربانی‌های را که متقبل شده‌ایم به خاطر بقای نظام و سربلندی وطن بوده است و ارادۀ وطن دوستی ما همچنان پابرجا خواهد ماند.
گفتنی است که آقای عبدالغفار احمدزی روز پنجشنبه هفته گذشته در منطقه سرک بالا مربوط حوزه شانزدهم شهر کابل زمانی که به سوی محل کارش در حرکت بود با انفجار یک ماین مغناطیسی مواجه شد که در این رویداد وی زخمی شده بود و صبح امروز در شفاخانه جان باخت.
برخی از گزارش‌ها می‌رساند که گروه طالبان با نشر پیامی مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا