آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر دفاع طا-لبان برای ایجاد روابط دفاعی با هند ابراز آمادگی کرد

خبرگزاری دید: ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع طا-لبان در مصاحبه با یک رسانه هندی گفته که پس از ایجاد روابط دیپلماتیک با هند، برای ایجاد روابط دفاعی هم آماده هستیم.


وزیر دفاع طا-لبان این موضوع را روز چهارشنبه ۱۱ جوزا به رسانه نیوز ۱۸ هند گفته و تاکید کرده که خواستار روابط نیک دیپلماتیک با این کشور هستند.
مجاهد در این مصاحبه ضمن سپاسگزاری از کمک‌های هند به افغانستان، بر روابط سیاسی و دفاعی با هند تاکید کرده است.
ملا یعقوب گفته: ما ضمن گشودن دروازه خود برای هند، از این کشور حمایت می‌کنیم و آرزو داریم که هند نیز اقدامات لازم را انجام دهد و ارتباط خود را با ما گسترش بدهد.
او افزوده که در صورت گسترش روابط دیپلماتیک، اگر زمینه آموزش نیروهای طا-لبان هم در هند مساعد شود، در این زمینه هم هیچ مشکل نیست.
وزیر دفاع طا-لبان در این مصاحبه از هند خواسته که سفارت خود را در کابل بازگشایی کند که روابط دیپلماتیک میان دو کشور زمینه همکاری های دفاعی را برابر کند.
ملا یعقوب همچنان در این گفت‌وگو هرگونه رابطه طا-لبان را با القاعده رد کرده و گفته که در این زمینه هیچ نوع رابطه وجود ندارد.
وزیر دفاع طا-لبان به این رسانه هندی همچنان گفته که داعش در افغانستان وجود فزیکی ندارد و طا-لبان هیچ وقت به پاکستان اجازه نخواهند داد که از خاک افغانستان علیه هند استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا