آخرین اخبارافغانستانمنطقه

مشاور نخست‌وزیر پاکستان:

مرز چمن همچنان بسته خواهد ماند


سرتاج عزیز، مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید، تا زمانی که با افغانستان به توافق قطعی نرسیم مرز چمن بسته می‌ماند.
به نقل از رسانه‌های خارجی، مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد گفته است: تا زمانی که درباره مدیریت مرزها به یک توافق قطعی نرسیم، مرز چمن بسته خواهد بود.
در همین حال، روزنامه پاکستانی دیلی اکسپرس، نوشته است: وی در این دیدار طولانی زاخیلوال را از ملاحظات اسلام‌آباد در قبال رفتار دولت کابل آگاه کرد.
مشاور نخست‌وزیر پاکستان همچنان تاکید کرده است: وزارت امور خارجه افغانستان باید نارضایتی خود را با مقامات پاکستانی مطرح می‌کرد، اما نیروهای مرزی این کشور مرزنشینان بی‌گناه را هدف قرار دادند.
عزیز در ادامه گفته است: در حال حاضر تا زمانی که دولت افغانستان نگرانی پاکستان را برطرف نکند و ملاحظات این کشور را در نظر نگیرد مرز چمن بسته خواهد بود.
این دیپلمات ارشد پاکستان افزوده است که قصد حمله به افغانستان را نداریم، اما به خوبی قادریم پاسخ نیروهای مرزی این کشور را بدهیم و از خود دفاع کنیم.
از سوی دیگر، عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان نیز در این ملاقات گفته است: در درگیری مرز‌ چمن فقط ۲ سرباز افغانستانی کشته شدند و ادعای کشته‌شدن ۵۰ سرباز در این درگیری کذب است.
عمرزاخیلوال همچنان افزوده است که در درگیری مرزی چمن تعدادی از نیروهای مرزی پاکستان نیز کشته و زخمی شدند، اما این موضوع هرگز موجب خوشحالی ما نمی‌شود و کابل چنین اتفاقاتی را محکوم می‌کند.
گفتنی است که اوایل هفته جاری، درگیری مرزی میان نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا