آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

مستقل شدن اداره ملی حمایت از معلولین و خانواده شهدا در هرات

اداره ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا و معلولین از ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات رسماً جدا شد.


اداره ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا و معلولین از ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات رسماً جدا شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این آمریت که در سال ۱۳۸۶ تحت عنوان آمریت امور شهدا و معلولین در چاچوب ریاست کار و امور اجتماعی ادغام شده و شامل تشکیل این ریاست شده بود، اخیراً بر اساس فرمان رییس جمهور، به اداره ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا از این ریاست جدا شده و روز گذشته با حضور مونسه حسن‌زاده معاون مقام ولایت هرات، نماینده‌گان نهادهای معلولین و خانواده‌های شهدا و کارمندان هر دو اداره با قطع نوار افتتاح شد.
معاون مقام ولایت ضمن ابراز قدردانی از کارکرد ریاست کار و امور اجتماعی در راستای ارائه خدمات به خانواده‌های شهدأ و معلولین، آرزو برد تا در آینده نیز روند مذکور با سرعت بیشتر و بهتر از سوی اداره‌ ملی حمایت از افراد دارای معلولیت به پیش برده شود.
قابل ذکر است که بر اساس آمارهای رسمی، در حال حاضر به تعداد ۱۲۰۰۰ شهید ملکی، ۲۰۰۰ شهید نظامی و ۴۰۰۰ معلول ثبت کتب مربوطه اداره ملی حمایت از افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا بوده که قبلاً تشکیل شان به تعداد ۱۶ تن و اکنون حد اکثر تشکیل اداره مذکور تنقیص و در حالت انتظار به معاش قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا