آخرین اخبارافغانستان

ملابرادر در افتتاح دهلیز کابل-شانگهای: آزار و اذیت مهاجرین پذیرفتنی نیست

خبرگزاری دید: ملابرادر آخوند معاون اقتصادی ریاست الوزرا با افتتاح دهلیز هوایی کابل-شانگهای گفته که آزار و اذیت مهاجرین در کشورهای همسایه قابل تحمل نیست.

ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی ریاست الوزراء امروز یکشنبه(١٦ میزان) دهلیز هوایی کابل- شانگهای را افتتاح کرد.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء در مراسمی ‌که به همین مناسبت تدویر گردیده بود، از کشورهایی که متعهد به انکشاف روابط دو جانبه اقتصادی و تجارتی به افغانستان اند و با تاجران برخورد نیک دارند، سپاس‌گزاری کرد.

وی افزود که اگر وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است، این نتیجۀ سعی و تلاش تاجران و صنعت‌کاران می‌باشد.

‏ملا برادر: برای پیشرفت و خودکفایی یک کشور امنیت بسیار مهم است که خوش‌بختانه اکنون امنیت سرتاسری در کشور تأمین گردیده و به همین دلیل از سرمایه‌گذاران افغان در داخل و مقیم خارج می‌خواهیم که بیایند و در کشور خود سرمایه‌گذاری نمایند.

به گفته وی، امارت اسلامی خواستار تعامل مثبت مبتنی بر اصل احترام متقابل با کشورهای همسایه، منطقه و جهان است، آزار و اذیت مهاجرین افغان در کشورهای همسایه قابل تحمل و پذیرش نیست.

برادر در پایان سخنان خود گفت که جهت بررسی حالت و آسیب‌های رسیده جانی و مالی ناشی از زلزله در ولایت هرات به این ولایت سفر می‌کند.

او از شهروندان ثروتمند خواست تا در این شرایط دشوار برای خانواده‌های آسیب دیده در هرات و ولایت‌های هم‌جوار آن کمک و استعانت نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا