آخرین اخباراسلایدشوافغانستاندولت فراگیرسیاستمنطقه

وزیر خارجه ایران:

موضوع تشکیل دولت فراگیر را در افغانستان با جدیت دنبال می‌کنیم

خبرگزاری دید: وزیر خارجه ایران می‌گوید که کشورش موضوع تشکیل دولت فراگیر را در افغانستان به صورت جدی دنبال می‌کند و تشویق تمام طرف‌ها به تشکیل چنین دولتی یکی از اهداف ایران است.


به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که امروز دوشنبه(۲۴ عقرب) در تهران میزبان «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه بود، در پیوند به افغانستان گفت: در موضوع افغانستان نیز ما با جدیت موضوع تشکیل دولت فراگیر در این کشور را دنبال می‌کنیم. امروز هم نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان طبق برنامه در کابل خواهد بود و یکی از اهدافی که هیئت جمهوری اسلامی دنبال می‌کند تشویق همه طرف‌ها در افغانستان به تشکیل دولت فراگیر ملی است.
با این حال، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: تلاش کردیم مردم افغانستان کمترین تاثیر را از تحولات افغانستان و خروج فاجعه بار امریکا از این کشور داشته باشند. درباره مسئولیت این هیئت حاکمه گفت‌وگو می‌شود.
سیعد خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: نگران افراطی‌گری و تروریزم هستیم و شاهد اقدام منزجرکننده تروریزم در حمله به نمازگزاران بودیم و مسئولیت مستقیم هیئت حاکمه افغانستان است که از امنیت نمازگزارن و مردم افغانستان حفاظت کند.
او گفت که «اخباری از حضور داعش داریم که نگران کننده است و از جمله موضوعاتی است که در این سفر گفت وگو خواهد شد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا