آخرین اخبارافغانستانسیاست

میلر: وضعیت امنیتی خوب نیست/ نیروهای امنیتی افغانستان باید وضعیت را حفظ کنند

جنرال اسکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید که وضعیت امنیتی افغانستان خوب نیست و اگر این درگیری‌ها ادامه پیدا کند، این کشور وارد جنگ داخلی خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری دید، جنرال اسکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان امروز سه‌شنبه(۸ سرطان) گفته است که وضعیت امنیتی افغانستان «خوب» نیست و تلاش طالبان برای تسخیر بخش‌هایی از این کشور «نگران‌کننده» است.
جنرال میلر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفته است که هیچ پیروزی نظامی در افغانستان وجود نخواهد داشت، اما عملیات‌های نظامی طالبان در سراسر این کشور برای آینده افغانستان خوب نیست و ممکن منجر به جنگ داخلی شود.


جنرال میلر: از دست دادن اراضی و سرعت آن باید نگران‌‌کننده باشد. بنابر این، همان‌طور که می‌بینید طالبان در سراسر این کشور پیشروی می‌کنند، آنچه نمی‌خواهید اتفاق بیفتد این است که مردم امید خود را از دست بدهند.
وی افزوده است که بسم‌الله محمدی سرپرست جدید وزارت دفاع افغانستان حساسیت وضعیت را درک کرده و تلاش دارد به لحاظ استراتژیک نیروهای امنیتی افغانستان را برای جنگ علیه طالبان حفظ کند و لزوماً از مراکز هر ولسوالی‌ دفاع نمی‌کند.
میلر می‌گوید: آن‌ها باید این کار را انجام دهند و باید انتخاب کنند که در کجا می‌خواهند با طالبان مبارزه کنند همان‌طور که به پیش می‌روند.
فرمانده ماموریت حمایت قاطع که اکنون روند خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان نظارت می‌کند، در باره اهداف طالبان گفته است: اگر به اهداف طالبان برگردیم، آن‌ها می‌خواهند تسخیر کنند و در برخی موارد این بدان معناست که آن‌ها زمانی در کابل می‌باشند. و مطمئناً برخی از آن‌ها آخرین باری که تحت رژیم طالبان بودند را به یاد خواهند آورد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات امریکا به تازگی تعهد کرده‌اند تا از نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی مالی می‌کنند و به کمک با قوای هوایی افغانستان ادامه می‌دهند، اما با تکمیل شدن روند خروج نیروهای امریکایی، واشنگتن به جز صدها سرباز در سفارت امریکا، هیچ حضور نظامی فزیکی در افغانستان نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا