آخرین اخباراجتماعافغانستان

وزارت داخله:

نزدیک به ۳ درصد از ۳٫۶ میلیون معتاد در کشور زنان و کودکان هستند 

رسول شهزاد- کابل

مسئولان وزارت صحت عامه طا-لبان می‌گویند که ۳٫۶ میلیون معتاد در سراسر کشور وجود دارد که از آن میان ۲,۹ درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

شرافت زمان سخنگوی وزارت صحت عامه امارت اسلامی عصر روز سه شنبه ( ۲ حوت) در یک نشست خبری گفت: در حال حاضر ۳.۶ میلیون معتاد در سراسر کشور وجود دارد که ۲.۹ درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت صحت‌عامه افزود که در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ پرسونل صحی در ۶۰ شفاخانه و مراکز صحی در تمام ولایت‌های کشور مصروف تداوی معتادین هستند.

آقای زمان افزود که در یک‌ونیم سال گذشته ۲۸ هزار و ۵۶۴ معتاد تداوی شده و نزدیک به ۲۲ هزار و ۴۵۸ معتاد تحت تداوی قرار دارد.

وی افزود که وزارت صحت عامه در بیش از یک و نیم سال گذشت شفاخانه‌های ۵۰، ۱۰۰ و هزار بستر برای تداوی معتادین در ولایت‌های غزنی، زابل و قندهار ایجاد کرده است.

در همین حال، مسئولان وزارت امور داخله می‌گویند که در یک‌و نیم سال گذشته، ۸۲ هزار معتاد در سراسر کشور جمع‌آوری و بیش‌از ۲۸ هزار دیگر تداوی شده است.

عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت امور داخله گفت که در یک‌ونیم سال گذشته ۴ هزار و ۲۱۰ عملیات از سوی نیروهای امنیتی بالای مخفیگاه‌های تولیدات مواد مخدر صورت گرفته است.

تکور افزود که در نتیجه این عملیات ۵ هزار و ۵۱ نفر بازداشت، ۱۸۱ کارخانه تولید مواد مخدر تخریب، ۵۴۳ تُن مواد مخدر ضبط و ۱ هزار و ۷۸۵ هکتار زمین از وجود کوکنار پاک‌سازی شده است.

او تاکید کرد که ۸۲ هزار معتاد از سراسر کشور جمع‌آوری شده است که تنها از ولایت کابل نزدیک به ۲۶ هزار و ۸۵۰ معتاد می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در جریان یک ماه گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ معتاد از سراسر کشور جمع‌آوری شده که از این میان ۶ هزار معتاد تنها از ولایت کابل جمع‌آوری شده است.

این در حالی است که وزارت صحت‌عامه طا-لبان از ایجاد و فعال سازی کمپلکس ۵ هزار بستر تداوی معتادین در کابل خبر داده و می‌گوید که احیای مجدد و اعمار شفاخانه‌های بیست بستر در ولایت‌های جوزجان، بامیان، ارزگان، نورستان، غزنی، کندز، فاریاب و بغلان برای تداوی معتادین فعال می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا