آخرین اخبارافغانستانسیاست

نشست تهران؛ طا-لبان برای اشتراک تصمیم نگرفته‌اند

خبرگزاری دید: برخی مقامات «امارت اسلامی» گفته‌اند که برای شرکت در نشست تهران، هنوز تصمیم گرفته نشده است. قرار است نشستی در تهران با حضور وزرای خارجه کشورهای همسایه ایران برگزار شود.


ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ «امارت اسلامی» گفته ‌است که هنوز تصمیمی برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران گرفته نشده‌ است.
او افزوده‌است: «ما هنوز تصمیمی برای شرکت در این کنفرانس نگرفته‌ایم. هنوز وقت است و ما هنوز تصمیمی در مورد این‌که چه افرادی از دولت (طا-لبان) در این کنفرانس شرکت می‌کنند نیز نگرفته‌ایم».
طبق اعلام وزارت خارجه ایران، نشست کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی تهران قرار است روز چهارشنبه هفته آینده برگزار شود و نماینده‌ای از روسیه نیز در آن شرکت می‌کند.
روز دوشنبه سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته ‌بود که تهران ۲۷ اکتوبر میزبان نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که دستور کار نشست تهران ادامه گفت‌وگوهایی است که در دور اول به صورت مجازی برگزار شد. این کشورها روی موضوع تشکیل دولت فراگیر و تامین صلح و ثبات در افغانستان بحث خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا