آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

ملل متحد: وضعیت افغانستان به سوی سناریوهای وخیم روان است

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان به شورای امنیت این سازمان در رابطه به وضعیت سیاسی، امنیتی، روند صلح، وضعیت اضطرار بشری، اقتصاد و ویروس کرونا معلومات داد.


به گزارش خبرگزاری دید، دیبورا لاینز فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان روز گذشته در نشست شورای امنیت این سازمان بار دیگر نسبت به آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد و پیامدهای آن هشدار داده است.
نماینده ویژه ملل متحد گفته است: انعطاف پذیری افغانستان به شدت در حال آزمایش است و لغزش به سمت برخی از سناریوهای وخیم غیرقابل انکار است.
رییس هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) بار دیگر بر مسایلی که در افغانستان اتفاق می‌افتد و دامنه جهانی دارد، تأکید کرده و افزود: آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، پیامدهای جهانی در پی دارد و شورای امنیت باید از شرایط کاملاً مطلع شود.
لاینز از طرف‌های درگیر خواست که از میدان جنگ دور شده و به روند صلح متوقف شده، برگردند.
وی در برابر هرگونه تلاش برای نصب یک دولت تحمیل‌شده نظامی که بر خلاف خواست مردم افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی باشد، هشدار داده است.
نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان همچنین از همه کشورهای عضو خواست تا سخاوتمندانه در برنامه واکنش بشردوستانه، برای حمایت از توسعه مداوم و نیازهای بشردوستانه این کشور کمک کنند.
وی افزوده است: من به افغان‌ها اطمینان دادم كه سازمان ملل متحد آن‌ها را رها نخواهد كرد و به کار خود ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا