آخرین اخبارافغانستانسیاست

نشست سیاسیون افغانستانی در ویانا؛ رحمت‌الله نبیل اشتراک نمی‌کند!

خبرگزاری دید: در حالی که دومین نشست چهره‌های سیاسی و فعال مدنی مخالف طا-لبان در ویانا برگزار می‌شود، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی گفته که بنا بر مصروفیت‌های شخصی نمی‌تواند در آن اشتراک کند.

دومین نشست فعالان سیاسی و مدنی، مقام‌ها و اعضای سابق حکومت و مجلس نمایندگان، روشن‌فکران، دیپلمات‌ها و روزنامه‌نگاران افغانستان در ویانای اترش برگزار می‌شود.

این نشست به هم‌کاری انستیتوت امور بین‌المللی اتریش برگزار می‌شود و حدود ۳۰ نفر از چهره‌های سیاسی، اعضای سابق حکومت و مجلس نمایندگان، روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌ها اشتراک می‌کنند.

هرچند تاهنوز فهرستی از اشتراک‌کنندگان این نشست نشر نشده؛ اما اعلام شده که احمد مسعود و هیئت همراهش برای اشتراک در این نشست عازم ویانا شده‌اند.

این در حالی است که رحمت‌الله نبیل که در دور قبلی نشست حضور داشت، اعلام کرده که بنا بر مشکلات و برنامه‌های کاری از پیش تعیین شده نمی‌تواند در نشست کنون اشتراک کند.

پیش از این نیز نشست سه روزه چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در سال گذشته‌ خورشیدی به میزبانی انستیتوت امور بین‌المللی اتریش در ویانا برگزار شده بود و آنان در این نشست بر حل معضل افغانستان از راه گفت‌وگوهای سیاسی تأکید کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا