آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

نشست مسکو در باره افغانستان امروز برگزار می‌شود

نشست مسکو با حضور هیئتی از طا-لبان و مشارکت ۱۰ کشور منطقه از جمله چین و پاکستان و ایران، قرار است امروز چهارشنبه(۲۸میزان) در روسیه برگزار شود.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه( ۲۷ میزان) گفته است که روسیه، چین و پاکستان مایل به ارائه کمک به افغانستان هستند، اما مسکو هنوز آماده به رسمیت شناختن دولت طا-لبان در افغانستان نیست.
گفته شده که در نشست مسکو بیشتر به وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی توجه خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در این نشست حضور خواهد داشت روز سه شنبه گفت که مسکو هنوز قصد به رسمیت شناختن طا-لبان را ندارد.
لاوروف افزود: «مثل اکثر کشورهای با نفوذ در منطقه ما با طا-لبان در تماس هستیم. ما آنها را تشویق می‌کنیم آنچه را که هنگام به قدرت رسیدن گفته بودند، از جمله اطمینان از ایجاد یک دولت فراگیر – نه تنها از نظر قومی بلکه از نظر سیاسی – نیز انجام دهند تا طیف وسیعی از دیدگاه‌های سیاسی جامعه در دولت مشاهده شود. ما به طور علنی گفته‌ایم که به رسمیت شناختن طا-لبان در حال حاضر مورد بحث نیست».
دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه هم گفته است که انتظار دارد در نشست مسکو زمینه تداوم رایزنی و تلاش برای بهبود وضعیت افغانستان فراهم شود.
پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که انتظار پیشرفتی عمده را در نشست مسکو ندارد.
امریکا نیز اعلام کرده که در این نشست شرکت نمی‌کند. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واشنگتن گفته است که توماس وست نماینده امریک به دلایل لوجستیکی در این نشست شرکت نمی‌تواند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا همچنین تلاش‌های روسیه، چین و پاکستان در مورد افغانستان را سازنده عنوان کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا