آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

كرزى در مورد رویداد کندز:

نیروهای مسلح ملی باید در خدمت منافع علیای کشور باشند!

رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به شلیک و درگیری نیروهای امنیتی با معترضان به بازشماری آرا در ولایت کندز و چند ولایت دیگر ابراز نگرانی کرده و تاکید نموده که استفاده سیاسی از نیروهای مسلح ملی عواقب وخیم در پی دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور با نشر اعلامیه‌ای امروز یکشنبه(۲۶ عقرب) در واکنش به شلیک و درگیری نیروهای امنیتی با معترضان به بازشماری آرا در ولایت کندز چند ولایت دیگر، گفته است که این موضوع عواقب ناگوار دارد.
اعلامیه: حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان نگرانی عمیقش را در برابر گزارش‌های رسیده مبنی بر شلیک نیروهای امنیتی و درگیری آنان با معترضین به باز‌شماری آرای انتخابات در کندز و چند ولایت دیگر کشور که سبب شهادت و جراحت هموطنان ما گردیده است ابراز میدارد.
در بخشی دیگر از اعلامیه آمده است که «ریيس جمهور پیشین هم‌ چنین با اشاره به استفاده از نیروهای امنیتی در تخریب منازل رهایشی مردم در میدان‌وردک و بعضی ولایات دیگر و استفاده سیاسی از آن‌ها و تهدید آزادی بیان، گفت: نیروهای دفاعی و امنیتی کشور مدافعین تمامیت ارضی و تامین کننده امنیت مردم می‌باشند. استفاده از نهادهای امنیتی برای اهداف شخصی و یا سیاسی به هیچ صورت به خیر مصالح علیای کشور نبوده و برای مردم افغانستان قابل قبول نمی‌باشد. وی عواقب اینگونه اعمال را وخیم و خطرناک پیش بینی میکند.»
حامد کرزی از تمام نیروهای امنیتی می‌خواهد تا تعهد خود به دفاع از کشور و منافع ملی مردم افغانستان را حفظ نموده صادقانه در خدمت مردم و کشور باشند.
گفتنی است که برخی گزارش‌ها از کندز در شمال شرق کشور حاکی از شلیک و درگیری نیروهای امنیتی با معترضان به بازشماری آرا بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا