آخرین اخبارافغانستان

به منظور سرکوب هراس‌افکنان

نیروهای کماندو به فاریاب فرستاده شدند


مقامات امنیتی می‌گویند که شماری از نیروهای کماندو امروز توسط چهار بال هلیکوپتر به حمایت از نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی کوهستان فرستاده شدند.
جنرال جنت‌گل کروخیل، فرمانده لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفت، پس از آن‌که داکتر سعادت با ۴ تن از همسنگرانش صبح روز گذشته در یک کمین مسلحانه طالبان جان باخت، در پی این رویداد طالبان حملات شان‌ را بالای پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی آغاز کردند، نگرانی‌هایی را برای بازماندگان داکتر سعادت به وجود آوردند.
کروخیل افزود که هلیکوپترها در نخست چاشت امروز در چند نوبت مواضع طالبان را در مناطق لولاش و بندر درهم کوبیدند و به تعقیب آن شماری از نیروهای کماندو را با سلاح‌های پیشرفته و مهمات کافی در چهار هلیکوپتر در منطقه اعزام نمودند.
عبدالکریم یورش، مسوول مطبوعاتی پولیس فاریاب نیز گفت که پس از اعزام نیروهای کماندو و قطعه خاص پولیس نیروهای امنیتی محل و خیزش‌های مردمی بسیج شدند و بر مبارزه و مقابله با طالبان تاکید کردند.
در همین حال، محب‌الله میرداد یکی از فرمانده‌هان خیزش مردمی و معاون شورای ولایتی پیشین تایید می‌کند که نیروهای کماندو در منطقه رسیده‌اند و مردم نسبت به دولت باورمند شده‌اند.
اما برخی از متنفذین لولاش می‌گویند که از یک سال بدین‌سو کوهستان در محاصره طالبان قرار دارد، بارها داکتر سعادت و سایر فرمانده‌هان خیزش مردمی از دولت درخواست اعزام نیرو و عملیات تصفیوی را کردند؛ تا زمانی‌که که داکتر سعادت کشته نشد هیچ نیرویی فرستاده نشد و هرگز برای تصفیه کوهستان از وجود طالبان اقدامی نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا