آخرین اخبارافغانستان

در پیوند با سیاست‌های ارگ

هواداران حزب جنبش در بلخ اعتراض کردند

عضو شورای ولایتی بلخ در همایش حمایت از جنرال دوستم در مزار شریف از رهبران شمال خواست تا متحد شده و جلو پروژه‌های حمایت از هراس‌افکنان را بگیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، شجاع الدین شجاع، عضو شورای ولایتی بلخ و از اعضای حزب جنبش اسلامی افغانستان طی یک گردهمایی هواداران حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در مزارشریف، محمد اشرف غنی را رییس‌جمهوری فاشیست عنوان نمود که با تیم فاشیستی ۴ نفره و به صورت ظالمانه کشور را اداره کرده و در حق مردم کشور جفا می‌کند.
آقای شجاع همچنان افزود: رییس‌جمهور در کمپاین انتخاباتی گفته بود: هیچ افغان از افغان دیگر برتری و کمتری ندارد، درجه‌بندی ولایات از بین خواهد رفت و افراد براساس تحصیل و توانمندی گماشته خواهند شد. اما هیچ‌یک از این گفته‌ها عملی نشده است.
وی سبکدوش شدن احمد ضیا مسعود از وظیفه و خانه‌نشین شدن جنرال دوستم را زنگ خطری برای دیگر رهبران شمال دانست و از آنان خواست به صورت منسجم و متحد حرکت کنند.
وی همچنان ارگ را به حمایت از تروریستان متهم دانست و گفت: پروژه داعش‌سازی و طالب‌سازی از طرف ارگ حمایت می‌شود و اگر رهبران شمال اقدام نکنند روزی خواهد رسید که در افغانستان جایی برای آنان نخواهد ماند.
این در حالی‌ست که صدها تن از هواداران حزب جنبش با شرکت در همایشی در مزارشریف از رییس‌جمهور خواستند تا صلاحیت‌های معاون اول ریاست‌جمهوری را به جنرال دوستم برگرداند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا