آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اسدالله خالد:

هیچ گوشه‌ای از افغانستان سقوط نخواهد کرد/ به رغم تلاش‌های صلح، خشونت‌ها کاهش نیافته

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید، ممکن دشمن در تلاش امتیاز گرفتن از طریق تشدید جنگ باشد؛ ولی به مردم اطمینان می‌دهیم که دیگر هیچ گوشه‌ای از افغانستان سقوط نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی کشور که روز یک‌شنبه (۱۶ سنبله) در نشستی در ولایت لغمان صحبت می‌کرد، گفت که با وجودی که تلاش‌ها برای شروع مذاکرات میان‌افغانی جریان دارد و هیئت مذاکره‌کننده دولت آماده مذاکره با طالبان است؛ اما از شدت جنگ نه تنها کاسته نشده؛ بل‌که افزایش نیز یافته‌است.

سرپرست وزارت دفاع ملی با اشاره به این که دشمن در تلاش امتیاز گرفتن از طریق تشدید جنگ است، گفت که ممکن است «دشمن» در تلاش امتیاز گرفتن از طریق تشدید جنگ در کشور باشد. او در این نشست به مردم اطمینان داد که دیگر هیچ گوشه‌ای از افغانستان سقوط نخواهد کرد.

خالد تصریح کرد که مشکلات و کمبود در جبهات جنگ وجود دارد که به زودی حل می‌شود.

سرپرست وزارت دفاع ملی اضافه کرد که صلح خواست اصلی مردم و از اولویت‌های دولت است. او گفت که نیروهای امنیتی در جریان گفت‌وگوها به هدف رسیدن به صلح، محدودیت‌های بسیار را پذیرفته است و اکنون در حالت دفاع فعال قرار دارند.

این اظهارات در حالی از سوی سرپرست وزارت دفاع ملی بیان می‌شود که قرار است در آینده نزدیک گفت‌وگوهای میان‌افغانی، میان هیئت گروه طالبان و نمایندگان دولت در دوحه پایتخت قطر آغاز گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا