آخرین اخبارافغانستان

ویس برمک: ارگ علیه هیچ‌قوم تبعیض ندارد

ویس احمد برمک سرپرست وزارت امور داخله با دفاع از ارگ ریاست ‏جمهوری و طرح‏های قومی آن می‏گوید، حکومت علیه هیچ‎قوم تبعیض ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، سرپرست وزارت امور داخله که در یک نشست خبری صحبت می‏کرد گفت: ادعای موجودیت تبعیض علیه تاجیک‏ها در وزارت داخله قابل رد است.
سرپرست وزارت امور داخله می‏گوید: فرمان ریاست ‏جمهوری برای ایجاد یک قطعه‏ ضد آشوب خیلی روشن است و در ساختار آن علیه هیچ‌قوم تبعیض وجود ندارد.
آقای برمک با اشتباه درک شدن فرمان غنی، افزود: « فرمان رییس جمهور بسیار واضح است؛ اما مشکل اصلی در فهم و برداشت کسی است که مکتوب را اشتباهی نوشته است»
ویس احمد برمک، اظهار داشت که در ترکیب قطعه ضد آَشوب قوم تاجیک وجود داشته است اما نویسنده‏ متن نوشته که « بدون تاجیک » و در نتیجه برای شهروندان کشور یک سوء تفاهم پیش آمده است.
براساس اظهارات سرپرست وزارت داخله، در فرمان رییس‌جمهور آمده است: «ایجاد قطعه ضد آشوب به کمیت ۵۰۰ بست در جمع فرماندهی زون ۱۰۱ آسمایی و یک – یک تولی به کمیت ۱۰۰ بست در جمع فرماندهی زون‌های ساحوی هفتگانه و تعداد ۵۰ بست در ۲۶ ولایت کشور که جمعا ۲۵۵۰ بست را احتوا می‌کند، از داخل سقف تشکیلاتی فرماندهی عمومی امن و نظم عامه‌ وزارت داخله طبق متن پیشنهادی و جدول منضمه منظور است.»
وزارت امور داخله گفته است که در ایجاد قطعه ضد آشوب علیه هیچ‎قوم نیت بد و تفکیک قومی وجود ندارد و شعور سیاسی این کارمند وزارت داخله به قدری نبوده است که بگوید ترکیب قومی رعایت شود.
این عضو ارشد حکومت بیان می‏دارد که در آستانه کسب رای اعتماد در مجلس نمایندگان علیه او کار سیاسی صورت گرفته است و انتشار آن مکتوب را زیر فشار قرار دادن خود عنوان کرده است.
گفتنی است که مکتوبی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌ دست شد که در آن، از آدرس فرماندهی پولیس نظم عامه به فرماندهی پولیس زون ۱۰۱ آسمایی نوشته شده بود: « هدایت داده می شود در ظرف (۲۴) ساعت، جدول شهرت افسران و ساتنمنانی را که از ملیت‌های هزاره، ازبیک، پشتون و دیگر ملیت‌ها به استثنای قوم تاجیک باشد، ترتیب و ایمیل دارید.»
با این همه، صدور این مکتوب واکنش‌های زیادی را در فضای حقیقی و مجازی به همراه داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا