آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

پاسخ نهایی پاکستان به امریکا: پایگاهی در اختیارتان قرار نمی‌دهیم

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به درخواست سی‌آی‌ای برای دادن پایگاه‌های نظامی در خاک پاکستان، گفته است که قطعاً خیر.


به گزارش خبرگزاری دید، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان به تازگی در مصاحبه‌ای با آکسیوس در باره درخواست ایالات متحده برای دادن پایگاه‌های نظامی پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، گفته است که قطعاً، این امر امکان ندارد.
نخست‌وزیر پاکستان در این مصاحبه گفته: پاکستان به سی‌آی‌ای یا نیروهای ویژه ایالات متحده اجازه نخواهد داد تا در داخل این کشور پایگاه داشته باشند.
ایالات متحده پس از اعلان خروج نیروهایش از افغانستان تا ۱۱ سپتمبر، از پاکستان و برخی کشورهای منطقه خواسته تا برای نظارت و عملیات ضدهراس‌افکنی در افغانستان پایگاه در اختیار سی‌آی‌ای قرار دهند، اما تاکنون هیچ‌کشوری حاضر نشده است تا پایگاه نظامی در اختیار واشنگتن قرار دهد.


ناظران بر این باور هستند که استقبال از حضور سی‌آی‌ای یا نیروهای ویژه ایالات متحده در خاک پاکستان، خودکشی سیاسی برای عمران خواهد بود.
این در حالی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده چندی پیش گفته بود که گفت‌وگوهای سازنده‌ای با مقامات پاکستان در رابطه به پایگاه‌های نظامی داشته است، اما جزئیاتی در این رابطه نداد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا