آخرین اخبارافغانستانسیاست

باجوا در دیدار با عبدالله:

پاکستان از تلاش‌های صلح حمایت می‌کند

جنرال قمر جاوید باجوا رییس ارتش پاکستان در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی از حمایت کشورش از روند صلح خبر داده است.

جنرال قمر جاوید باجوا رییس ارتش پاکستان در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی از حمایت کشورش از روند صلح خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی بعد از ظهر امروز (سه شنبه، ۲۰ جوزا) با جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش پاکستان ملاقات کرد.
در این دیدار، آقای باجوا با استقبال از فرصت ایجاد شده برای صلح در افغانستان حمایت و همکاری کشورش را از تلاش‌های صلح اعلان کرد.
آقای باجوا در صحبت‌های خود تاکید کرد که صلح در افغانستان به نفع منطقه و جهان است و کشورش آماده است در این زمینه از نزدیک با افغانستان همکاری نماید.
او ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی به زودی آغاز گردد و دو طرف برای قطع جنگ و رسیدن به صلح گام‌های موثری بردارند.
رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی با استقبال از همکاری پاکستان در این زمینه صلح را از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان خواند.
عبدالله عبدالله در ادامه صحبت‌های خود افزود: اکنون و در این مرحله فرصت استثنایی برای دست‌یافتن به صلح فراهم گردیده است. ما آماده‌ایم با طالبان مذاکره کنیم و راه‌های زندگی مشترک را با قطع جنگ از راه مذاکره جستجو نماییم.
آقای عبدالله نقش کشورهای منطقه به ویژه پاکستان را در تأمین صلح مهم دانست و از این کشور خواست تا حکومت و مردم افغانستان را در رسیدن به صلح دایمی همکاری نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا