آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

پاکستان: ٢٠٠ هزار افغانستانی داوطلبانه کشور را ترک کردند

خبرگزاری دید: مقامات پاکستان از خروج ٢٠٠ هزار افغانستانی طی دو‌ ماه گذشته از این کشور خبر دادند.

مقامات پاکستان روز گذشته گفتند که در دو ماه گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار افغانستانی به صورت داوطلبانه به افغانستان برگشته‌اند.

پاکستان در اوایل ماه جاری میلادی به همه مهاجران که به گونه غیرقانونی در آن کشور به سر می‌برند به شمول ۱.۷ میلیون افغانستانی، مهلت داد که تا اول نوامبر از آن کشور خارج شوند،‌ در غیر آن نخست بازداشت و سپس اخراج خواهند شد.

سرفراز بوگتی سرپرست وزارت داخله پاکستان، روز گذشته در نشستی خبری گفت افرادی که پس از ضرب‌الاجل تعیین شده در این کشور باقی می‌مانند، بازداشت و قبل از اینکه اخراج شوند،‌ به مراکز اخراج اجباری منتقل خواهند شد.

حکومت پاکستان در کنار سایر اقدامات،‌ کمپ‌هایی را ایجاد کرده است تا صد‌ها هزار مهاجر افغانستانی را که به صورت غیر قانونی در این کشور اقامت دارند، بازداشت و به صورت اجباری اخراج کند.

این کشور مراکز ویژه اخراج مهاجران را در چهار ایالت – پنجاب، سند، بلوچستان و خیبر پشتونخوا – ایجاد می‌کنند.

آن عده از مهاجران افغانستان که در ایالت‌های پنجاب و سند بازداشت می‌شوند، به مراکز اخراج اجباری شهر‌های راولپندی و کراچی انتقال داده می‌شوند.

بیشتر مهاجران افغان در ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان زندگی می‌کنند، دو ایالتی که مجموعاَ ٢ هزار و ٦٠٠ کیلومتر مرز با افغانستان دارند.

هم اکنون دولت پاکستان از مردم خواسته به مهاجرین افغانستانی خانه ندهند و همچنین مکتب‌های مربوط به افغانستانی‌ها نیز مسدود شده‌اند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد از دولت پاکستان خواسته اخراج مهاجرین افغانستانی را متوقف کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا