آخرین اخبارجهانسیاست

پوتین: تحریم‌های امریکا احمقانه است

رییس جمهور روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید امریکا علیه کشورش موسوم به گزارش کرملین، این اقدام امریکا را اقدام غیر دوستانه و احقمانه خواند.
به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین در دیدار با نمایندگان معتمد خود، انتشار گزارش کرملین را از سوی امریکا اقدام غیردوستانه خوانده و گفت، این اقدام به روابط روسیه و امریکا ضربه می‌زند.
وزارت مالیه امریکا فهرستی از ۲۱۰ نفر را منتشر کرد که در میان آن‌ها اسامی برخی مقام‌های ارشد دولت پوتین، تجار و ثروتمندان روسیه دیده می‌شود.
پوتین افزود: آن‌ها نام همه اعضای کابینه دولت، دفتر ریاست جمهوری و سازمان‌های مختلف و بخش‌های مختلف اقتصادی را در یک فهرست گردآوری کرده‌اند که در واقع همه ما یعنی ۱۴۶ میلیون نفر را در یک فهرست گردآوردند، من معنی این گونه اقدام‌ها را نمی‌دانم، اما بدون شک غیردوستانه است.
رییس جمهور روسیه گفت: این اقدام روابط روسیه و امریکا را که در شرایط دشواری قرار دارد، بدتر می‌کند و در کل به مناسبات بین‌المللی ضربه می‌زند.
وی همچنان افزود: آن‌ها اقدام احمقانه می‌کنند از طرفی ما، ایران و کوریای شمالی را تحریم می‌کنند و از طرف دیگر از روسیه می‌خواهند در تحریم‌ها علیه ایران و کوریای شمالی، به آن‌ها بپیوندیم.
رییس جمهور روسیه گفت: این خیلی احمقانه است که با روسیه درست مانند کوریای شمالی و ایران رفتار شود و در عین حال از مسکو درخواست شود برای کمک به حصول توافق صلح در شبه جزیره کوریا میانجی‌گری کند.
پوتین درادامه با اشاره به قرارداد کاهش تسلیحات استراتژیک هشدار داد: با ادامه این روند، روسیه باید در مورد قرارداد کاهش تسلیحات راهبردی که مدت اعتبار آن بزودی به پایان می‌رسد و همکاری با امریکا در خصوص مبارزه با تروریزم، فکر کند.
رییس جمهور روسیه گفت: ما از انجام اقدام‌های متقابل که روابط دو کشور را به نقطه بسیار پایین کاهش می‌دهد، خودداری می‌کنیم اما به دقت اوضاع را زیر نظر داریم.
قابل ذکر است که، نام سرگئی لاوروف و دیمیتری مدودف به همراه رییسان شرکت‌های روس نفت و سبربانک در این فهرست به چشم می‌خورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا