آخرین اخباراسلایدشوبرگزیدهجهانخبر های مهمسیاست

پوتین فردا در مجلس فدرال؛ از وضعیت جاری، سیاست داخلی و خارجی روسیه صحبت می کند  

خبرگزرای دید: ولادمیر پوتین؛ فردا ( ۱۰ حوت) در مجلس فدرال کشورش سخنرانی خواهد کرد. رسم سخنرانی سالانه رئیس جمهور روسیه در مجلس فدرال این کشور در قانون اساسی فدراسیون روسیه ذکر شده است. رئیس دولت، مجلس فدرال را با پیام‌های سالانه درباره وضعیت کشور، در مورد جهت‌گیری‌های اصلی سیاست داخلی و خارجی این کشور مورد خطاب قرار می دهد.

به نقل از اسپوتنیک؛  ولادیمیر پوتین پیامی را که فردا اعلام خواهد کرد، بیست و نهمین پیام در تاریخ روسیه مدرن و نوزدهمین پیام برای رئیس فعلی دولت روسیه خواهد بود.

به طور معمول، در این رویداد، رئیس دولت، نتایج سال را خلاصه کرده و مهمترین جنبه های سیاست خارجی و داخلی را تشریح می کند، دیدگاه های خود را در مورد وضعیت جهان به اشتراک می گذارد و برنامه توسعه بیشتر کشور در آینده ی نزدیک را ترسیم می‌نماید.

پیام‌ها ماهیت مشورتی دارند و مفاد قانونی نیستند، اما در سال‌های اخیر ماهیت طرح‌های قانون‌گذاری را پیدا کرده‌اند: “این پیام‌ها حاوی دستورالعمل‌های مشخصی از رئیس جمهور به دولت است.”

سخنرانی رئیس جمهور روسیه معمولا با حضور مقامات بلندپایه مختلف، سران مذاهب، سردبیران رسانه های بزرگ و شخصیت‌های اجتماعی برگزار می شود.

مجلس فدرال روسیه ؛ جایگزین شورای عالی روسیه شده‌است و شامل دومای دولتی (مجلس سفلی) و شورای فدراسیون (مجلس اعلا) است. هر دو مجلس در مسکو مستقر هستند. رئیس شورای فدراسیون پس از رئیس جمهور و نخست وزیر سومین مقام مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا