آخرین اخباراجتماعافغانستان

کمک ۱۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

خبرگزاری دید: اتحادیه اروپا از کمک ۱۲ میلیون یورویی برای حمایت معیشتی از آسیب پذیرترین افراد در افغانستان خبر داده است.

در اعلامیه‌ نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان آمده است که این مقدار پول در اختیار بنیاد آقاخان، شورای پناهندگان دنمارک و انجمن توان‌بخشی و انکشاف زراعت برای افغانستان قرار می‌گیرد.

این دفتر افزوده است بودجه‌ای که دیروز (پنج‌شنبه، ۱ سرطان) اعلام شد، برای حمایت از تولید مواد غذایی پایدار، کشاورزی هوشمند با آب و هوا و زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر و ایجاد درآمد و اشتغال مصرف خواهد شد.

رافائلا یدیس سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که میلیون‌ها نفر در این کشور با گرسنگی مواجه اند و همزمان انتظار می‌رود تغییرات اقلیمی وضعیت را برای بسیاری از افغان‌ها، به‌ویژه زنان بدتر کند.

او افزوده است که اتحادیه اروپا همراه با شرکای خود در کنار مردم افغانستان است.

رافائلا یدیس گفته است: «سرمایه‌گذاری در تولید مواد غذایی پایدار، زراعت هوشمند با آب و هوا و زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر تفاوت واقعی در زندگی امروز و آینده افغان‌ها ایجاد می‌کند».

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه یا اوچا می‌گوید که در سال جاری میلادی بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به‌ گفته‌ این دفتر، برای کمک‌رسانی به افراد نیازمند در افغانستان تا ماه دسمبر سال ۲۰۲۳ میلادی، به ۲.۲۶ میلیارد دالر نیاز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا