آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمرسانه‌هامنطقه

کمیته محافظت از خبرنگاران: طا-لبان مانع جریان آزاد اطلاعات نشوند

خبرگزاری دید: کمیته محافظت از خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح طا-لبان برای محدود کردن و یا مسدود کردن دسترسی به فیس‌بوک ضربه بیشتری به آزادی اطلاعات در افغانستان خواهد زد گفته است: تصمیم گروه حاکم مبنی بر وضع محدودیت یا مسدود کردن فیس‌بوک در افغانستان را نگران‌کننده است. این کمیته از مقامات طا-لبان خواسته است تا مانع جریان آزاد اطلاعات نشوند.

نجیب الله مهاجر، وزیر مخابرات و تکنالوژی گروه حاکم روز یکشنبه، ۱۹ حمل، اعلام کرد که این وزارت طرح محدودیت یا بستن کامل برخی شبکه‌‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک را نهایی کرده است.

او علت این اقدام را «جلوگیری از صرف وقت و هزینه» جوانان و دیدن «مسائل غیراخلاقی» گفته است.

کمیته حفاظت از خبرنگاران روز دوشنبه، ۲۰ حمل، در واکنش به این تصمیم طا-لبان واکنش نشان داد و اذعان داشت که این گروه از آغاز تسلط بر افغانستان ضمن بازداشت خبرنگاران، وب‌سایت‌های خبری را تعطیل و دسترسی به رسانه‌های خارجی را نیز محدود کرده است.

بیه لیه‌ایی، از کمیته حفاظت از خبرنگاران گفت: «طرح طا-لبان برای محدود کردن و یا مسدود کردن دسترسی به فیس‌بوک ضربه بیشتری به آزادی اطلاعات در افغانستان خواهد زد.»

او افزود که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک خلای ناشی از افول رسانه‌ها در افغانستان و سرکوب آزادی مطبوعات پر کرده است، اما این ممنوعیت پیشنهادی وضعیت سانسور رسانه‌ها از سوی طا-لبان را بدتر می‌کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طا-لبان به کمیته محافظت از خبرنگاران گفته که «فیس‌بوک مسدود نخواهد شد، اما محدودیت‌هایی بر آن اعمال خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا