آخرین اخبارافغانستانسیاست

فیفا:

کمیسیون انتخابات توانایی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را ندارد

فیفا( موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان) می‌گوید که کمیسیون انتخابات آماده‌گی و توان لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۸ را ندارد.


فیفا( موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان) می‌گوید که کمیسیون انتخابات آماده‌گی و توان لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۸ را ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، امروز دوشنبه ۲۱ عقرب یوسف رشید رییس اجرایی این نهاد در یک نشست خبری در کابل گفت که کمیسیون انتخابات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده آماده‌گی ندارد.
او افزود که به رغم مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات، این نهاد انتخاباتی آماده‌گی لازم برای برگزاری انتخابات نگرفته است.
به باور آقای رشید، عدم آماده‌گی کمیسیون انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری، احتمال به عقب افتادن آن را از تاریخ تعیین شده بالا می‌برد.
رییس اجرایی فیفا از بی‌تفاوتی کمیسیون انتخابات نسبت به چالش‌ها و احتمال بروز مشکلات در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.
مسئولان محلی کمیسیون انتخابات
در همین حال، یوسف رشید مدعی شد که همین اکنون کارمندان و مسئولان محلی کمیسیون انتخابات در ولایات، شدیداً زیر تاثیر زورمندان و گروه‌های سیاسی محلی قرار دارند و این موضوع زمینه فساد و آسیب دیدن روند انتخابات را مساعد می‌سازد؛ ولی کمیسیون انتخابات در این مورد هیچ تدبیر ندارد.
وی تغییر و تبدیل برخی اعضای ولایتی و مرکزی کمیسیون و جابجاشدن آن‌ها را که به گفته وی این اواخر صورت گرفته نیز در یک مقطع خاص انتخاباتی پرسش برانگیز و مایه نگرانی از بروز تقلب خوانده از کمیسیون خواهان وضاحت شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا