آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانکودکانمنطقه

اسرائیل بر بیمارستان شفا در غزه یورش برد/ هزاران فلسطینی در خطر است

خبرگزاری دید: ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز (دوشنبه ۲۸حوت) از هجوم بر شفاخانه شفا، بزرگترین بیمارستان غزه، خبر داد. ده‌ها هزار فلسطینی که به دلیل جنگ آواره شده‌اند، از این بیمارستان به عنوان پناهگاه استفاده کرده اند. همچنین وزارت بهداشت غزه گزارش داد که آوارگان در داخل ساختمان جراحی‌های تخصصی و بخش اورژانس مجتمع صحی الشفاء محبوس شده‌اند. بر اثر حملات هوایی ارتش اسرائیل به این بیمارستان شماری شهید و زخمی شدند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه از حملات هوایی اسرائیل به محله ویرانی که بیمارستان شفا در آن واقع شده خبر داد و به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که تانک‌های اسرائیلی این بیمارستان را محاصره کرده‌اند.

مجتمع بیمارستانی شفا بزرگترین مرکز درمانی در نوار غزه به شمار می‌رود و پیش از این نیز، این بیمارستان هدف عملیات نیروهای رژیم اسرائیلی قرار گرفته بود.

عملیات اسرائیل در آن زمان با اعتراض‌های بین‌المللی روبه‌رو شد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای درباره حمله بامدادی امروز (۲۸ حوت) ارتش اسرائیل به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه اعلام کرد که آتش‌سوزی بزرگی در ورودی این بیمارستان رخ داد و زنان و کودکان حاضر در بیمارستان دچار خفگی شدند.

وزارت بهداشت غزه گزارش داد که آوارگان در داخل ساختمان جراحی‌های تخصصی و بخش اورژانس مجتمع پزشکی الشفاء محبوس شده‌اند. بر اثر حملات هوایی ارتش اسرائیل به این بیمارستان شماری شهید و زخمی شدند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یورش ارتش تلاویو به مجتمع پزشکی الشفاء با تانک و پهپاد و سلاح، جنایت جنگی است و نشان‌دهنده قصد عامدانه اشغالگران برای از بین بردن بخش بهداشت غزه و تخریب بیمارستان‌هاست.

حمله بر در بیمارستان شفا در حالی انجام می‌شود که نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز یکشنبه (۲۷ حوت) بار دیگر درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ در غزه را رد کرد.

بنیامین نتانیاهو در نشست کابینه گفت تا زمانی که اسرائیل به اهداف خود دست نیابد، به عملیات نظامی خود در غزه پایان نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا