آخرین اخبارافغانستانسیاست

امنیت افغانستان به امنیت جاده‌های بریتانیا کمک می‌کند

گاوین ویلیامسون وزیر دفاع بریتانیا در سفرش به کابل با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی و طارق‌شاه بهرام وزیر دفاع کشور دیدار کرده و به ادامه همکاری‌های این کشور با افغانستان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه سفارت بریتانیا که به رسانه‌ها فرستاده شده، آمده که او در اولین سفرش به کابل گفته است که امنیت، توسعه و حکومت‌داری در افغانستان برای کاهش تهدیدات امنیتی در بریتانیا، بسیار مهم و اساسی است.
وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده:« افغانستان با ثبات به تامین امنیت در جاده‌های بریتانیا کمک خواهد کرد. بلند بردن ظرفیت خدمات امنیتی که پایه و اساس ثبات و صلح را در افغانستان تشکیل خواهد داد، در اولویت اجندای بریتانیا قرار دارد و من شاهد نقش مهم و برازنده نیروهای بریتانیایی در تحقق این دیدگاه، می‌باشم.»
وزیر دفاع بریتانیا در جریان سفرش به کابل با عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان و طارق شاه بهرامی وزیر دفاع دیدار کرده است.
وزیر دفاع بریتانیا در دیدارش با وزیر دفاع افغانستان به تعهدات پیشین‌شان مبنی بر ادامه کمک‌های مالی این کشور به نیروهای امنیتی افغانستان، حمایت از آکادمی افسران ارتش ملی و افزایش نیروهای بریتانیایی تا ۶۵۰ نفر تاکید کرده است.
افزون بر تدریس آموزگاران بریتانیایی در آکادمی افسران ارتش افغانستان، نیروهای بریتانیایی، نیروی امنیتی کابل (KSF) را رهبری می‌کنند. آن‌ها در کنار گزمه‌های امنیتی، در عملیات نظامی نیروهای امنیتی در پاسخ به حملات گروهی طالبان در کابل سهم می‌گیرند.
وزیر دفاع بریتانیا در سفرش به کابل از آکادمی افسران ارتش دیدن کرده و در یکی از گزمه‌های امنیتی نیروهایش در کابل اشتراک کرده است.
در خبرنامه ریاست اجرایی افغانستان نیز آمده که روابط منطقه‌ای افغانستان و چگونگی دست یافتن به صلح از موضوعات مورد بحث دو مقام بوده است.
وزیر دفاع بریتانیا در دیدار با آقای عبدالله تاکید کرده که افغانستان از ظرفیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای برای توسعه و پیشرفت بهره‌مند است و امیدوار است که تامین امنیت بتواند در رسیدن افغانستان به رفاه و توسعه کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا