آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانجهانحکومتخبر های مهممنطقه

طا-لبان: دا/عش از پاکستان وارد افغانستان می‌شود

خبرگزاری دید: وزارت دفاع حکومت سرپرست در واکنش به اظهارات سخنگوی ارتش پاکستان در مورد حضور و فعالیت طا-لبان پاکستانی در خاک افغانستان با رد این ادعا اعلام کرد که دا/عش از خاک پاکستان وارد افغانستان می شود.

در پی اظهارات روز گذشته(۱۸ ثور) سخنگوی ارتش پاکستان مبنی بر حضور و تجهیز نیروهای گروه تحریک طا-لبان پاکستا نی TTP در خاک افغانستان، وزارت دفاع طا-لبان با انتشار خبرنامه ای ضمن رد این ادعا مطرح کرد که این اظهارات غیرمسئولانه و دور از واقعیت است.

وزارت دفاع حکومت سرپرست همچنین برای نخستین بار به شکل صریح مطرح کرد که دا/عش از خاک پاکستان وارد افغانستان می شود.

این وزارتخانه همچنین در خبرنامه خود آورده است که نقش اتباع افغانستان در حمله اخیر به خودروی اینجینران چینایی در پاکستان واقعیت ندارد.

روز گذشته، شریف احمد چودری، سخنگوی ارتش پاکستان در یک نشست خبری مطرح کرد که حملات تی تی پی از خاک افغانستان علیه پاکستان صورت می گیرد.

او در این نشست خبری فهرستی از نام ها و ویدیوهای مرتبط با حملات تروریستی در پاکستان را منتشر کرد که مدعی شد که آنها شهروندان افغانستان هستند. او همچنین افزود که سلاح های جدید گروه های تروریستی در خاک افغانستان به آنها داده شده است.

روابط افغانستان و پاکستان از زمان افزایش حملات تی تی پی به خاک پاکستان تیره و گاهی همراه با تنش بوده است. اسلام آباد مدعی است که این حملات از خاک افغانستان صورت می گیرد و باید کابل در این زمینه پاسخگو باشد، اما دولت کابل این ادعاها را رد می‌کند و آن را مسأله داخلی پاکستان می داند.

از طرف دیگر، مقامات پاکستانی معتقد هستند که کابل به توافقنامه دوحه عمل نکرده است.

در نتیجه، با افزایش تهدیدات تروریستی در خاک پاکستان علی رغم اینکه انتظار می رفت روابط کابل و اسلام آباد پس از روی کار آمدن مجدد طا-لبان در مسیر تعامل مثبت، قرار بگیرد، آنگونه که اسلام‌آباد انتظار داشت پیش نرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا