آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانخبر های مهممنطقه

آگاه‌سیاسی: آمریکا و انگلیس برای روسیه در افغانستان دام پهن کرده اند

خبرگزاری دید: دانشمند علوم سیاسی آرژانتینی دانیل کرسفلد می گوید اصرار مقامات آمریکایی و بریتانیایی بر دخالت گروه تروریستی (داعش) در حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو بر آن است که آنها مایلند روسیه را وارد درگیری مسلحانه در افغانستان نمایند.

به نقل از اسپوتنیک؛ او معتقد است که “منافع چندگانه” در پس شناسایی دا-عش به عنوان سازمان دهندگان این حمله تروریستی پنهان است. تصادفی نیست که اعضای کلیدی ناتو اکنون در تلاش هستند روسیه را متقاعد کنند که جبهه جدیدی در منطقه مهم آسیای مرکزی باز کند،

به گفته کرسفلد، لندن و واشنگتن روی “تهاجم مسکو به افغانستان” شرط بندی می کنند، زیرا می خواهند روسیه نقش یک عامل بی ثبات کننده را در منطقه ای بازی کند که نفوذ چین در آن در حال افزایش است. حمله مسلحانه روسیه به افغانستان، جایی که اوضاع همیشه متشنج است، می‌تواند بی‌ثباتی را برانگیزد، که در درازمدت بر کشورهایی که گروه‌های وابسته به داعش خراسان* در آن مستقر هستند، مانند ایران و عمدتاً ترکیه، تأثیر خواهد گذاشت.

در شامگاه ۲۲ مارچ ( ۳ حمل)، یک حمله تروریستی در سالن کروکوس سیتی در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو انجام شد. به گفته کمیته تحقیقات روسیه، ۱۳۷ نفر جان خود را از دست دادند، ممکن است تعداد قربانیان افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا