آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

ابوظبی: قطع‌نامه شورای امنیت رویکرد اصولی جهانی در قبال افغانستان به وجود می‌آورد

خبرگزاری دید: نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل پس از تصویب قطع‌نامه شورای امنیت در مورد افغانستان گفته که این قطع‌نامه یک رویکرد اصولی و عملی بین‌المللی را در قبال افغانستان به وجود می‌آورد.

نماینده امارات متحده عربی در نشست شورای امنیت در مورد تصویب قطع‌نامه گفته که این رویکرد منافع افغانستانی‌ها را متمرکز می‌کند در حالی که منعکس‌کننده منافع منطقه‌ای و بین‌المللی است.

او افزوده است: اجرای توصیه‌هایی که در گزارش هماهنگ کننده ویژه مشخص شده است، حداقل باعث انسجام یک رویکرد اغلب موقت و واکنشی جامعه بین‌المللی خواهد شد.

نماینده ابوظبی بیان داشته که این امر یک مسیر چالش برانگیز اما عملی را به سوی یک افغانستان مرفه، صلح‌آمیز، امن و با ثبات آغاز می‌کند که توسط افغان‌ها برای افغان‌ها ساخته شده است.

در همین حال، نماینده امارات متحده خاطرنشان کرده که سال گذشته در همین زمان، طا-لبان برخی از سخت‌ترین احکام خود را صادر کردند و دختران را از تحصیل فراتر از صنف ششم و کار زنان را برای سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی منع کردند.

او درسخنان خود همچنین گفته است: آنچه در آن زمان روشن بود و اکنون نیز کاملاً مشخص است، این است که هیچ استراتژی بین‌المللی منسجمی برای افغانستان وجود ندارد.

به گفته نماینده امارات متحده عربی، آنچه دنیا در مورد افغانستان پیشرو دارد، شاید آخرین فرصت برای تغییر مسیر در مورد افغانستان باشد که به سازش از جانب همه طرف‌ها نیاز دارد.

گفتنی است که پیش‌نویس این قطع‌نامه از سوی امارات متحده عربی و جاپان تهیه شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا