آخرین اخبارافغانستانپاکستانحقوق بشرسیاست

اتحاد فعالان حقوق بشر: سخنان عاصم منیر در باره افغانستان «غیر مسئولانه» است

خبرگزاری دید: نهاد حقوق بشری «اتحاد فعالان حقوق بشر» در واکنش به اظهارات اخیر عاصم منیر رییس ارتش پاکستان در باره افغانستان، آن را «غیر مسئولانه» خواند.

«اتحاد فعالان حقوق بشر» امروز شنبه (۷ دلو) در اعلامیه‌ای گفته است که مردم افغانستان هیچ «تعلق تاریخی و معاصر» با طا-لبان ندارند.

عاصم منیر رییس ستاد ارتش پاکستان روز چهارشنبه هفته گذشته در یک گردهمایی گفته است که زندگی یک پاکستانی، از کل افغانستان مهم‌تر است.

او‌ همچنان گفته است که وقتی صحبت از امنیت تک-تک پاکستانی‌ها می‌شود، کل افغانستان را می‌توان «ویران» کرد.

با این حال، اتحاد فعالان حقوق بشر نوشته که ریيس ارتش پاکستان در اظهارات اخیر خود احساسات مردم افغانستان را «خدشه‌دار» کرده است.

در اعلامیه آمده است: «او تازه این را بیان می‌کند که مخالفان مسلح حکومت پاکستان توسط گروه تروریستی طالبان حمایت می‌شوند، ما بارها پیش از این به‌خطر این واقعیت پرداخته‌ایم که دامن منطقه را خواهد گرفت، اما گفتن این واقعیت به معنی این نیست که در قالب چنان اظهارات غیرمسوولانه مردم آبرومندی مورد تاخت‌وتاز قرا بگیرند».

به گفته این نهاد، رییس ستاد ارتش پاکستان «به‌عنوان یک انسان می‌تواند جایزالخطا باشد، اما حیثیت حقوقی او بلندترین مقام نظامی پاکستان است و هیچ مردمی نمی‌توانند اظهارات او را ناشنیده بگیرند».

اتحاد فعالان حقوق بشر از جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر پاکستان خواسته است که «با آینده‌نگری در صدد تلطیف وضعیت و تداوم حسن نیت تاریخی با افغانستان باشند».

این اظهارات در حالی مطرح شده که روابط میان دو کشور بیشتر از هر زمان دیگر رو به تیره‌گی‌ گراییده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا