آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

اجماع اعضای سازمان ملل بر توقف خشونت‌ها در افغانستان

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطع‌نامه سالانه در مورد افغانستان خواستار توقف خشونت‌ها شده و این تصمیم ملل متحد حمایت قاطع اعضای آن را به دنبال داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز گذشته با اکثریت آرا قطع‌نامه سالانه این سازمان در مورد افغانستان را تصویب کرده و در مورد وضعیت این کشور رایزنی کردند.
کشورهای عضو این سازمان همچنین از پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح ستایش و نسبت به ادامه خشونت‌های تروریستی ابراز نگرانی کردند. این سازمان خواستار رسیدگی به تهدیدات بی‌ثبات کننده از سوی گروه‌های تروریستی و وابسته‌های آنان شد.

هیئت پاکستان ضمن ابراز نگرانی در مورد سطح بلند خشونت‌ها، گفت که نباید اجازه داده شود از خاک افغانستان توسط القاعده، داعش یا گروه‌ دیگری علیه سایر کشورها استفاده شود.
نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد بیان داشت که جامعه جهانی باید به ارادۀ‌ مردم افغانستان احترام گذاشته و محیط مناسبی را برای گفت‌وگوها فراهم کند.
نماینده چین تأکید کرد که هیچ نیروی بیرونی نباید راه حلی را بالای مردم افغانستان تحمیل یا از مذاکرات صلح برای منافع خود استفاده کند.
نماینده قطر در نشست عمومی سازمان ملل با یادآوری تلاش‌های دوحه جهت تسهیل گفت‌وگوها بین حکومت افغانستان و طالبان، بیان داشت که دو طرف با درایت و مسئولیت به روند صلح نزدیک می‌شوند.
از سویی هم، نماینده دایمی هند در این سازمان گفت که افغانستان در مرحله حساسی قرار دارد واز تمام تلاش‌ها برای آوردن صلح و امنیت باید استفاده شود.
نماینده هند در ادامه تأکید کرده است که باید به خشونت‌ها و تهدیدات گروه‌های تروریستی رسیدگی شود و دستاوردهای گذشته باید حفظ گردد.
نماینده دایمی ایران نیز از روند صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان حمایت کرده و تاکید داشته که روند صلح نباید از خارج بر مردم افغانستان تحمیل شود.
این درحالی است که با گذشت هر روز بر میزان خشونت‌های طالبان افزوده شده و همه روز ولایات مختلف کشور شاهد حملات این گروه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا