آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

اجماع ملی زنان برای صلح برگزار می‌شود

قرار است که نشستی زیر نام «اجماع ملی زنان افغانستان برای صلح» به هدف بازتاب دیدگاه‌ها و خواسته‏‌های زنان کشور در روند مذاکرات صلح، از سوی حکومت در هفته پیش رو برگزار شود.

قرار است که نشستی زیر نام «اجماع ملی زنان افغانستان برای صلح» به هدف بازتاب دیدگاه‌ها و خواسته‏های زنان کشور در روند مذاکرات صلح، از سوی حکومت در هفته پیش رو برگزار شود.
شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری، گفته است که حکومت تلاش می‌کند تا در این نشست مشوره زنان را در مورد پروسه صلح بگیرد.
محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور نیز در دیدار با زلمی‌خلیلزاد که روز یک‌شنبه ۲۸ دلو انجام شد، از برگزاری «جرگه مشورتی زنان» ۳۴ ولایت کشور در خصوص پروسه صلح در آینده نزدیک خبر داده بود. آقای غنی از این جرگه به عنوان نخستین نشست مشورتی زنان پیرامون پروسه صلح یاد کرده بود.
این نشست از سوی دفتر رولا غنی هماهنگ شده است. هوسی ظهوری از مسئولان برگزار‌کننده نشست اجماع ملی زنان برای صلح گفت:«نشست اجماع ملی زنان افغانستان برای صلح در هفته پیش‏رو برگزار خواهد شد و در آن زنان از ۳۴ ولایت کشور اشتراک و قطع‌نامه‌ای را در مورد پروسه صلح تصویب می‌کنند که در مذاکرات صلح با گروه طالبان این قطع‌نامه به نمایندگی از دیدگاه زنان روی میز مذاکره قرار خواهد گرفت.»
به گفته وی، دفتر بانوی نخست کشور قبلاً نشست‌های مشورتی گوناگون را با زنان در ۳۴ ولایت کشور برگزار کرده بود و در نشست اجماع ملی زنان برای صلح، دیده‌گاه، نظریات و نتایج این نشست‌ها به صورت یک قطع‌نامه گردآوری خواهد شد.
با این همه، قرار است در پایان ماه حوت لویه جرگه مشورتی صلح با حضور ۳۰ درصدی زنان نیز در کشور برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا