آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

شهروندان غزنی:

احتمال سقوط دوباره غزنی وجود دارد/ هیچ پروژه عمرانی در غزنی نیست

برخی شهروندان غزنی در یک نشست خبری نسبت به وضعیت امنیتی و توسعوی و بازسازی ولایت غزنی ابراز نگرانی کرده و از دولت می‌خواهند که به این ولایت توجه کند.

برخی شهروندان غزنی در یک نشست خبری نسبت به وضعیت امنیتی و توسعوی و بازسازی ولایت غزنی ابراز نگرانی کرده و از دولت می‌خواهند که به این ولایت توجه کند.
به گزارش خبرگزاری دید، برخی از شهروندان ولایت غزنی در یک نشست خبری در کابل می‌گویند که وضعیت امنیتی این ولایت به شدت نگران کننده است و دولت باید توجه داشته باشد.
این باشندگان با بر شمردن مشکلات غزنی و نشر اعلامیه‌ای خواستار اصلاحات در سطوح مختلف حکومت محلی، راه اندازی عملیات پاکسازی نظامی و آغاز پروژه‌های عمرانی در این ولایت شده‌اند.
آنان می‌گویند که نشانه‌های سقوط دوباره ولایت غزنی به دست طالبان وجود دارد و اگر به آن توجه نشود، تراژدی تازه‌ای رخ خواهد داد.
متن اعلامیه:
غزنی یکی از ولایات نا‌امن کشور است و در این اواخر شدت این ناامنی‌ها را شاهد بوده‌ایم که حتی نگرانی‌ها از سقوط دوباره را برانگیخته است.
در همین حال نشانه‌های رفتن به سمت سقوط دوباره در این ولایت از چند بُعد قابل مشاهده است:
۱: برخی شبکه‌های مخابراتی در غزنی قطع گردیده و فعالیت‌های شماری دیگر نیز ضعیف شده است.
۲: برق غزنی هفته چند بار در مربوطات ولایت میدان‌وردک (ساحات ولسوالی سید آباد) قطع می‌شود.
۳: جنگ و درگیری میانِ مخالفان مسلح دولت و نیروهای امنیتی-دفاعی کشور در حومه‌های شهر جریان دارد که خواب را از چشم مردم ربوده است.
۴: گشت و گذار موترسایکل‌ها بدلیل وخامت اوضاع امنیتی متوقف گردیده است.
۵: شاهراه کابل-غزنی از ناامن‌ترین شاهراه‌های رفت و برگشت برای شهروندان است و این شاهراه از مردم غزنی قربانی فراوان انسانی و مالی گرفته است.
۷: اکثر مطلق ولسوالی‌ها فعال نیستند، اداره محلی در حد ولسوالی‌ها مسدود است، کارمندان ولسوالی‌ها حضور ندارند و ولسوال‌ها یا در مرکز غزنی و یا در کابل اقامت دارند و اداره محلی غزنی نیز در راستای حل مشکلات باشندگان ولسوالی‌ها کوتاهی می‌کند.
۸: تحرکات و تجمعات مخالفان مسلح در مرکز و ولسوالی‌های غزنی افزایش یافته است.( اگر در این قسمت توجه‌ جدی و اقدامات به موقع صورت نگیرد، امکان تکرار فاجعه سال‌پار وجود دارد.)
در غزنی خبری از پروژه‌های توسعه‌ای و بنیادی که بتواند حداقل برای کارگران کار آفرینی نماید نیست، ارائه‌ خدمات در تمام حوزه‌ها به شهروندان از سوی اداره محلی وجود ندارد.
دولت مرکزی و اداره محلی غزنی نسبت به مشکلات این ولایت بی‌توجهی و بی‌پروایی می‌کنند. بیکاری به اوج‌اش رسیده و اداره محلی نتوانسته در پایین‌ترین سطح و حد ممکن به این مشکل رسیدگی نماید.
آوردن اصلاحات در اداره محلی به حاکمیت قانون و اراده دولت مرکزی برای آوردن تغییر کمک جدی خواهد کرد.

ما از وضعیت موجود و آینده نگران هستیم و در این راستا، از دولت مرکزی و نهادهای مسئول می‌خواهیم تا هرچه زودتر برای تامین امنیت و حل چالش‌های امنیتی و آوردن اصلاحات در اداره محلی غزنی (از سطح ولایت تا ولسوالی‌ها) اقدامات جدی را روی دست گیرند.
شهروندان ولایت غزنی تاکید می‌کنند که؛
۱٫عملیات تصفیوی به صورت گسترده در غزنی راه‌اندازی شود.
۲٫در سطح اداره محلی از ولایت تا رتبه‌های پایین‌تر، اصلاحات فوری به وجود آید.
۳٫نیروهای تازه نفس با تجهیزات و قابلیت‌های بلند به غزنی اعزام گردد.
۴٫نیروهای امنیتی-دفاعی مستقر در ولایت غزنی افزایش داده شود و نیز تجهیز گردند.
۵٫امنیت شاهراه (کابل-غزنی) تامین و مشکل قطع برق در ساحات ولسوالی سید آباد ولایت میدان‌وردک از هر راه ممکن، به طور دائمی حل شود.
۶٫ولسوال‌ها و کارمندان ولسوالی‌ها در محل وظیفه شان یعنی ولسوالی‌ها اعزام گردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا