آخرین اخبارافغانستان

اخاذی‌های غیرقانونی در مسیر فاریاب و ولسوالی‌های آن

شماری از رانندگان که در مسیر میمنه و ولسوالی‌های فاریاب رفت و آمد دارند، از اخاذی‌های غیرقانونی افراد مسلح غیرمسوول شکایت کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، شماری از رانندگان ولسوالی‌های پشتونکوت، بلچراغ، گرزیوان و کوهستان که در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب کار می‌کنند، در یک حرکت اعتراضی در برابر شورای ولایتی تجمع کردند و از اخاذی غیرقانونی افراد مسلح شکایت کردند.
شورای ولایتی و شبکه جامعه مدنی فاریاب نیز تایید کردند که افراد مسلح غیرمسوول در مسیر راه میمنه ـ بلچراغ و گرزیوان ایستگاه اخاذی ایجاد کرده و از موترها پول می‌گیرند.
این رانندگان گفتند که از شهر میمنه تا ولسوالی گرزیوان در ۹ محل از طرف افراد مسلح منسوب به دولت، ایستگا‌های اخاذی ایجاد شده که از هر موتر ۲۰۰ – ۵۰۰ افغانی می‌گیرند و یک پارچه کاغذ می‌دهند، هرگاه سر و صدا کنیم در پارچه‌های اخاذی دو چند می‌نویسند و حتی لت وکوب می‌کنند.
باز محمد، یکی از این رانندگان گفت که هر ۱۵ روز یکبار نوبت من می‌رسد که کرایه رفت و برگشت مسیر میمنه ـ گرزیوان، ۱۰ هزار افغانی می‌شود و ۳ هزار آن‌را افراد مسلح می‌گیرند، بقیه این پول مصارف تیل و ترانسپورت را کفایت نمی‌کند.
حفیظ‌الله یکی دیگر از این رانندگان گفت که قبلاً از میمنه تا گرزیوان، افراد مسلح در سه محل ایستگاه اخاذی ایجاد کرده بودند که از هر محل مبلغ ۲۰۰ افغانی می‌گرفتند؛ اما حالا در ۹ محل توسط فرماندهان مسلح و اربابان قریه چنین ایستگاه‌هایی ایجاد شده که در رفت و آمد مبلغ ۴ هزار افغانی به زور سلاح می‌گیرند.
عبدالاحد ایلبیک، معاون شورای ولایتی فاریاب تایید می‌کند که در مسیر راه میمنه، بلچراغ، گرزیوان و پشتونکوت، شماری از فرماندهان مسلح زیر نام خیزش‌های مردمی، دست به اخاذی غیرقانونی می‌زنند.
وی گفت که در این رابطه کمیته امنیتی ولایت تصمیم گرفته است تا کسانی را که در مسیر راه از مردم اخاذی می‌کنند، شناسای و به پنجه قانون بسپارند.
عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب می‌پذیرد که برخی از زورمندان و افراد مسلح غیرمسوول در مسیر راه میمنه ـ بلچراغ و گرزیوان ایستگاه‌های اخاذی ایجاد کرده و از موترها پول می‌گیرند.
وی افزود که بر بنیاد اطلاعات رسیده، هیئتی توظیف شده تا به این مشکل رسیدگی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا