آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادعای انتقال شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی به شمال؛ سیاسیون خواهان توجه سازمان ملل شدند

خبرگزاری دید: در پی گزارش‌ها مبنی بر انتقال شبه‌نظامیان طا-لبان پاکستانی به شمال کشور، گروهی از فعالان و سیاسیون کشور در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل خواستار توجه و رسیدگی به این معضل شد.

گزارش‌ها حاکی است که جابه‌جایی اعضای تحریک طا-لبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در برخی از نقاط افغانستان به ویژه در ولایت‌های شمال و شمال‌شرق جریان دارد.

در همین حال، گروهی از فعالان سیاسی و فرهنگی با ارسال نامه‌‌ای شش ماده‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی به گزارش‌ها و نگرانی‌ها مبنی بر انتقال اعضای تحریک طا-لبان پاکستان به ولایت‌های شمال و شمال‌شرق شده‌‌‌اند.

در این نامه که به نمایندگی از جامعه‌ ترک‌تباران افغانستان پخش شده‌ و از سوی شماری از فعالان سیاسی و فرهنگی ازبیک و ترکمن کشور در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته، از سازمان ملل متحد خواسته شده‌ است که در صحبت با حکومت پاکستان و طا-لبان افغان در این باره به مردم وضاحت دهد.

گفتنی است که طا-لبان در توافق با دولت پاکستان تصمیم گرفته‌اند ساکنان خط دیورند را به شمال و شمال شرق کشور جابه‌جا کنند؛ امری که نگرانی کشورهای آسیای مرکزی را نیز در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا