آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ارزگان؛ طالبان یک ایستگاه رادیویی را تاراج کرده، وسایل تخنیکی آن را به هلمند بردند

نهاد نی اعلام کرده که طالبان با تصرف ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان یک رادیوی محلی را تخریب کرده و وسایل تخنیکی آن را با خود برده اند.


در اعلامیه‌ نی که امروز جمعه( ۸ اسد) منتشر شده، به نقل از احمدشاه ساحل سخنگوی والی ارزگان آمده است که طالبان پس از منهدم کردن دفتر این ایستگاه رادیویی، وسایل آن‌را با خودشان به ولایت هلمند برده‌اند.
به نقل از اعلامیه، با آن‌که طالبان گفته بودند که با خبرنگاران، سازمان‌های رسانه‌ای و زیرساخت‌ها کاری ندارند، اما دیده می‌شود که آن‌ها خلاف گفته‌های خود عمل کرده و اعضای این گروه دست به تاراج و تخریب زیرساخت‌های رسانه‌ای می‌زنند.
«نی» یک بار دیگر از طرف‌های درگیر در جنگ خواسته است تا حفظ جان خبرنگاران و ساختارهای رسانه‌های را در اولویت قرار دهند.
این نهاد حمایت‌کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان از حکومت افغانستان خواسته است که در زمینه‌ حفاظت از ساختارهای رسانه‌ای توجه کند.
در اعلامیه‌ نی، از نهادهای بین‌المللی، به‌ویژه کسانی که در میز مذاکره حضور دارند، خواسته شده است که مسئله‌ حفظ زیرساخت‌های رسانه‌ای و جان خبرنگاران را به طالبان تفهیم کنند تا این گروه آن‌را در نظر داشته باشد.
نی گفته است که نگران جان خبرنگاران و سازمان‌های رسانه‌ای است و از طرف‌های درگیر خواسته است که «رسماَ اطمینان دهند که به خبرنگاران و رسانه‌ها کاری ندارند».
براساس معلومات نی، طالبان پیش از این نیز پس از تصرف ولسوالی شیندند هرات، وسایل «رادیو طنین» را تاراج و صدای این رسانه را برای همیشه خاموش کرده‌اند.
گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا