آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

صالح:

از شایعه‌سازی پرهیز کنید/ در دیدار خلیلزاد با رییس جمهور فقط روی روند صلح صحبت شد

معاون اول ریاست جمهوری در گزارش تصامیم ۱۱۴ و ۱۱۵ جلسات شش و نیم صبح، گفته است که در دیدار رییس جمهور و زلمی خلیلزاد فقط روی روند صلح صحبت شده نه چیز دیگر. او تاکید کرده که از شایعه سازی پرهیز کنید.


به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهور امروز چهارشنبه(۱۳حوت) گفته است که در دیدار خلیلزاد و رییس جمهور غنی فقط روی روند صلح و برنامه‌های مرتبط با آن صحبت شده است.
روز گذشته برخی رسانه‌ها به نقل از منابعی، گزارش دادند که در دیدار رییس جمهور غنی با خلیلزاد، روی یک حکومت موقت توافق شده است.
در واکنش به این مسئله صالح می‌گوید: «در دو دور جلسات با هیات امریکایی بریاست آقای خلیل زاد من اشتراک داشتم. محور بحث های ما – به عباره دیگر لب و لباب بحث های ما روی پروسه صلح – تقویت مناسبات دو جانبه میان امریکا و افغانستان – تحلیل و بررسی استراتیژی فریب و چند رویه گی طالبان و پاکستانی ها و اینکه چگونه اراده واقعی مردمی افغانستان در تمام پروسه تمثیل گردد متمرکز بود».
آقای صالح نشر گزارشی را مبنی بر این که در این دیدار روی حکومت موقت توافق شده، شایعه سازی خوانده است.
صالح افزوده: «دشمن گاهی از صلح سخن می‌گوید ولی همیشه متوسل به خدعه و نیرنگ و کشتار است. در عمل و کردار ما از طالبان هیچ نوع نشانه ای از صلح و تفاهم نمی بینیم. لطفا اسیاب شایعات نباشید. اساس نطام جمهوری اسلامی افغانستان قانون اساسی است که با رای مستقیم مردم ساخته شده است. کسی صلاحیت لغو و باطل سازی قانون اساسی را ندارد».
حکومت افغانستان همواره با هر نوع حکومت موقت شدیداً مخالفت کرده و آن را انقطاع در نظام سازی و فروپاشی دستاوردهای دو دهه اخیر در کشور عنوان می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا