آخرین اخبارافغانستانسیاست

استانکزی: خط دیورند ربطی به پاکستان ندارد

خبرگزاری دید: معین سیاسی وزارت خارجه سرپرست در واکنش به سخنان مقام‌های پاکستانی درباره «خط دیورند» می‌گوید که این خط ربطی به پاکستان ندارد.

به دنبال اظهارات اخیر جان اچکزی سرپرست وزارت اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان مبنی بر اینکه خط فرضی خواندن دیورند احمقانه است، شیرمحمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه گفت: «این خط هیچ ارتباطی به اسلام‌آباد ندارد».

او همچنین گفته: «خط دیورند یک چالش برجامانده از زمان حضور انگلیس‌ در منطقه است و هنگام ایجاد این خط هیچ کشوری به‌ نام پاکستان در نقشه‌ جهان وجود نداشته است».

او گفته که پاکستان ۵۰ سال بعد از خط دیورند به وجود آمده و خردسال‌تر از آن است.

این در حالی است که جان اچکزی سرپرست وزارت اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان به رسانه‌ها گفته بود که طا-لبان موضع رسمی خود درباره خط دیورند را با پاکستان در میان نگذاشته است.

او مرز کنونی میان افغانستان و پاکستان را «مرز رسمی» و پذیرفته‌ شده بین‌المللی خواند.

آقای اچکزی با تاکید بر این که پاکستان در این مورد هیچ مشکلی با افغانستان ندارد، گفت: «اگر کسی این خواب احمقانه را می‌بیند که این مرز خط فرضی است، این یک خواب می‌تواند باشد».

این در حالی است که شیرمحمد عباس استانکزی معین وزارت خارجه اخیراً در سالروز خروج ارتش شوروی از افغانستان گفته بود که میان افغانستان و پاکستان مرز رسمی وجود ندارد، بلکه یک «خط فرضی» وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا