آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانخبر های مهم

اسلام‌آباد: ما اخراج نکردیم؛ پناهجویان افغانستان داوطلبانه برگشته‌اند

خبرگزاری دید: منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل به شورای امنیت این سازمان گفته که پناه‌جویان افغانستان به صورت اجباری از پاکستان اخراج نشده‌اند.  وی افزود؛ پس از اعلام برنامه پاکستان برای اجرای قوانین در مورد اتباع بیگانه غیرقانونی، ۵۰۰ هزار افغانستانی بدون مدرک به طور داوطلبانه به افغانستان بازگشتند.

منیر اکرم در نشست ویژه شورای امنیت در مورد افغانستان تاکید کرد؛ پس از اعلام برنامه پاکستان برای اجرای قوانین در مورد اتباع بیگانه غیرقانونی، ۵۰۰ هزار افغانستانی بدون مدرک به طور داوطلبانه به افغانستان بازگشتند.

وی خاطرنشان کرده که ۹۸ درصد از این بازگشت‌ها داوطلبانه بوده است و ۲ درصد باقی‌مانده مربوط به افرادی است که در تروریزم، قاچاق مواد مخدر یا سایر جنایات دست داشته اند.

اکرم از گزارش سازمان ملل مبنی بر نامطلوب خوادن محیط حفاظتی پناه‌جویان در پاکستان ابراز ناخرسندی کرده و بر پناه دادن تقریباً ۵ میلیون پناهجوی افغانستان به مدت چهار دهه در این کشور اشاره کرده است.

نماینده پاکستان همچنین بر نیاز به اجرای پروژه‌های زیربنایی و اتصال منطقه‌ای برنامه‌ریزی شده برای افغانستان، از جمله پروژه انتقال برق CASA-1000 تاکید کرده است.

از سویی هم، ممیر اکرم به حکومت موقت افغانستان یادآوری کرده که آن‌ها موظف است از تهدید علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه و سایر کشورها خودداری و از حملات تروریستی علیه آن‌ها از خاک افغانستان جلوگیری کند.

وی گفته است: نقض این اصول و هنجارها به نفع افغانستان نیست.

به گفته وی، پاکستان تعامل مستمر با حکومت موقت افغانستان را برای عادی‌سازی اوضاع این کشور ضروری می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا