آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهپاکستانحکومتخبر های مهمسیاست

اسلام آباد ؛ مشروعیت امارت اسلامی درگرو اجماع منطقه‌ای است

خبرگزاری دید: انوار الحق کاکر، نخست وزیر موقت پاکستان می گوید؛ همه کشورهای منطقه از جمله روسیه و چین خواستار صلح، امنیت و ثبات در افغانستان هستند، وی به رسمیت شناختن “امارت اسلامی افغانستان” را منوط به اجماع منطقه می داند.

نخست وزیر موقت پاکستان در گفتگوی با برخی رسانه ها تأکید می‌دارد؛ تا زمانی که کشورهای منطقه و جهان حکومت کنونی افغانستان را به رسمیت نشناسد، پاکستان در این زمینه گامی رو به جلو برنمی‌دارد.

کاکر: “من شخصاً معتقدم که همه کشورهای منطقه می‌خواهند حکومت افغانستان به رسمیت شناخته شود، هرچند که نمی‌توانم در مورد زمان دقیق آن صحبت کنم، کشورهای منطقه این را درک کرده‌اند. من معتقدم که موضوع شناسایی با گذشت زمان حل خواهد شد.”

نخست وزیر موقت اسلام آباد خط دیورند یک مرز بین المللی و به رسمیت شناخته شده میان افغانستان و پاکستان نام برد و افزود: “سازمان ملل و ٢٠٦ کشور این خط را به عنوان مرز بین‌المللی تأیید کردهاند و آنچه مردم افغانستان در این مورد می‌گویند بحث داخلی آن‌هاست که من علاقه‌ای به آن ندارم.”

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از حضور تحریک طالبان پاکستان در کشور ما خبر داده و گفته است: “تحریک طالبان پاکستان در برخی ولایات افغانستان پناه گرفته است و این موضوع باعث ناامنی در پاکستان شده است.”

این درحالی است که حکومت سرپرست پناه گرفتن تی‌تی‌پی را در خاک افغانستان رد می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا