آخرین اخبارافغانستانسیاست

نماینده کانگرس امریکا:

اسناد تحصیلی شاه محمد محرابی عضو بورد صندوق امانی افغانستان جعلی است

خبرگزاری دید: برایان ماست نماینده کانگرس امریکا در نشست استیضاح تام ویست در باره افغانستان گفته که اسناد تحصیلی شاه محمد محرابی عضو بورد صندوق امانی افغانستان در سویس جعلی است.

رینا امیری و تام ویست نمایندگان ویژه دولت بایدن برای افغانستان، در این جلسه برای احتمال سوء استفاده از صندوق امانی افغانستان و چگونی سیاست بایدن در قبال افغانستان پس از خروج به کانگرس احضار شده بودند.

برایان ماست با اظهار این موضوع تاکید کرده که آقای شاه محرابی به اتهام جعفل اسناد از کالج واشنگتن اخراج شده است.

او همچنان شاه محمد محرابی را به دلیل تایید او از سوی کابل، به همسویی با طا-لبان متهم کرده است.

برایان ماست در این نشست از تام ویست در مورد شاه محرابی می‌پرسد، اما آقای ویست از پاسخ دادن مستقیم در این باره خود داری کرد.

تام ویست در پاسخ به پرسش‌های مکرر آقای ماست در پیوند به شاه محمد محرابی و این که آیا با طا-لبان ارتباط دارد یا خیر گفت: روند بررسی که ما دنبال کردیم با قانون دارایی های فدرال بوده است. ما این شخص را در میان پیشنهادهایی که در آن زمان به ما رسیده بود، تایید کردیم.

اما برایان ماست دوباره این پرسش را مطرح کرد: آیا شاه محرابی از کالج واشنگتن به خاطر داشتن اسناد جعلی اخراج شده بود. او ادعا کرده بو دکه داکتر است اما نبود؟

تام ویست در پاسخ گفت که «ما از این اتهام ها آگاهی نداشتیم، فکر می کنم بررسی ما این است که او در دست یا کنترول طا-لبان نیست او یک شهروند امریکا است و در کالج مونت گمری درس می دهد و یک دهه تجربه دارد  و آن یک پست مشاوریت است».

ولی آقای ماست تاکید کرد که «شاه محرابی یک عضو تایید شده از سوی بانک مرکزی افغانستان که در کنترول طا-لبان است می‌باشد. اگر کسی می خواهد عضو آن بانک باشد، باید همسو با طا-لبان باشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا