آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

اظهارات نماینده ویژه چین در باره نشست دوحه

خبرگزاری دید: نماینده ویژه چین برای افغانستان که در نشست دوحه حضور داشت، اظهار داشته که بسیاری از شرکت کنندگان در این نشست خواستار آزادسازی دارایی های افغانستان شده‌اند.

نماینده چین در امور افغانستان پس از نشست دوحه و کنفرانس خبری گوترش می‌گوید بسیاری از شرکت‌کنندگان نشست دوحه خواهان لغو تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌های افغانستان شدند.

یو شیائویونگ گفت: «امریکا و کشورهای ناتو که سال‌ها در افغانستان بودند باید مسئولیت خود را بر عهده گرفته و در بازسازی این کشور سهم بگیرند».

او در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه تاکید کرد که در نشست دوحه کشورهای زیادی موضوع دارایی‌های افغانستان را طرح کردند و گفتند که نادیده گرفتن آن وضعیت افغانستان را بدتر می‌کند.

نماینده چین از کشورهایی که چنین خواسته‌‌ای در نشست دوحه داشته‌اند نام نبرد، اما روسیه، ایران و پاکستان تاکنون بارها گفته‌اند که امریکا باید دارایی‌های افغانستان را آزاد کند.

نشست دوحه درباره افغانستان ۱۱ و ۱۲ ثور با میزبانی دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان بیش از ۲۰ کشور برگزار شد.

امریکا پس از قدرت‌گیری طا-لبان، ۳.۵ میلیارد دالر از ذخایر ارزی افغانستان را به یک صندوق امانی در سویس منتقل کرد تا برای کمک به افغانستان مصرف شود. ۳.۵ میلیارد دالر دیگر همچنان در امریکا مسدود ماند و بنابر دستور جو بایدن ممکن است به قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر پرداخت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا