آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

اعلام رسمی طرح عبور از بحران افغانستان از سوی شورای مقاومت ملی برای نجات

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات با ارائه طرحی برای عبور از بحران افغانستان، می‌گوید که در مرحله نخست تلاش می‌کند تا فضا برای ایجاد گفت‌وگوی ملی میان‌افغانی مساعد شود.

شورای مقاومت ملی روز یکشنبه(۲۸ حوت) در نشستی مجازی با اشتراک برخی رهبران سیاسی، از طرحی برای عبور از بحران کشور به صورت رسمی رونمایی کرد.

در  طرح شورای مقاومت ملی برای نجات، بر لزوم مذاکره برای عبور از بحران کنونی، ایجاد یک چتر بزرگ سیاسی که در آن همه‌ مخالفان سیاسی طا-لبان عضویت داشته باشند، ایجاد دفتر برای مخالفان سیاسی طا-لبان در یکی از کشورها برای تسهیل مذاکرات، پادرمیانی سازمان ملل برای نقش داشتن در روند مصالحه و ایجاد دولت موقت برای رسیدن به انتخابات و تاسیس نظام جدید مبتنی بر آرای مردم تاکید شده است.

اعضای شورای مقاومت ملی برای نجات می‌گویند که این طرح با مشورت اعضای این شورا، برخی از جریان‌های سیاسی و شمار زیادی از فعالان سیاسی افغانستان نوشته شده و به ‌زودی، با سازمان ملل متحد، دولت‌های همسایه و سازمان‌های فعال در افغانستان در میان گذاشته می‌شود.

در همین حال، شماری از رهبران شورای مقاومت ملی برای نجات از ممانعت شماری از کشورها بر فعالیت سیاسی آن‌ها و همچنین جامعه جهانی انتقاد کردند.

رهبران این شورا از طا-لبان نز خواستند که به طرح کنونی به عنوان یک فرصت خوب برای کشور نگاه کنند و در مذاکرات میان‌افغانی اشتراک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا