آخرین اخبارافغانستان

افتتاح دانشکده شرعیات و مرکز آموزش کامپیوتر و انگلیسی در بامیان


برای نخستین بار، مرکز آموزشی کامپیوتر و انگلیسی و دانشکده شرعیات، با حضور مقامات محلی این ولایت، نماینده سفارت امریکا در کابل، معین علمی وزارت تحصیلات و دانشجویان این دانشگاه افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، صمد رویش، معاون علمی دانشگاه بامیان، در این مراسم گفت: متاسفانه در زمان حکومت وحدت ملی به دانشگاه بامیان کم‌تر توجه شده و مشکلاتی از قبیل کمبود بست‌های کادری، نبود لیلیه و نبود مکان مناسب برای استادان هنوز هم پا برجا است.
وی افزود، سه دانشکده در دانشگاه بامیان فاقد تعمیر بوده و انتظار می‌رود تا وزارت تحصیلات عالی این مشکلات را حل کند.
عبدالتواب بالا کرزی، معین وزارت تحصیلات عالی کشور در این مراسم گفت: هدف از ایجاد مراکز تحصیلی در کشور را تربیه کادرهای علمی، اجرای تحقیقات علمی، عرضه خدمات علمی عنوان کرده، گفت: دانشگاه بامیان یکی از دانشگاه‌های ۱۱ گانه در سطح کشور بوده که فعالیت‌های خوبی را تاکنون داشته و این مراحل سه گانه را به خوبی سپری کرده است.
به گفته وی، دانشگاه بامیان به دلیل داشتن ظرفیت‌های علمی و کادری، به نمایندگی زون مرکز، نهمین دانشگاه در سطح کشور بوده است.
آقای بالا کرزی می‌گوید، مشکلات دانشگاه بامیان و تمام دانشگاه‌های کشور تا سال۲۰۲۰ به تدریج حل خواهد شد.
در همین حال، دکتر عبدالرحیم اخلاقی، رییس دانشگاه خصوصی بامیکا می‌گوید: بروز نبودن نصاب تحصیلی یکی از چالش‌های محصلان در دانشگاه‌ها بوده و داشته‌های علمی که دانشجویان از دانشگاه‌ها با خود می‌برند، راهگشای فردای آن‌ها نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا