آخرین اخبارجهان

افزایش جرایم ناشی از نفرت در امریکا از آغاز اداره ترامپ


جرایم ناشی از نفرت از زمانی که ترامپ اداره امریکا را به دست گرفته، افزایش یافته است.
مجمع “ضد افترا” می‌گویند که شمار جرایم “ضد سامی” پس از افزایش دراماتیک در ربع اول سال ۲۰۱۷، تقریباً دو برابر شده است.
محققان در حال بررسی‌اند تا بدانند پی‌گیری صحبت‌های نفرت‌انگیز آنلاین توسط پولیس می‌تواند جلوی جرایم ناشی از نفرت را قبل از این‌که اتفاق بیفتد، بگیرد.
خبرها در مورد جرایم ناشی از نفرت بر علیه لاتینی‌ها، مسلمانان و یهودی‌ها از انتخابات ماه نوامبر بدین‌سو افزایش غیرقابل ملاحظه‌ای داشته است.
زمانی‌که مجمع ضد افترا گفت که رییس‌جمهور ترامپ مقصر این اوضاع نیست، یک مقام محلی در کالیفورنیا گفت که “سیاست مسوول وضعیت روانی در کشور است.”
پیتر لیوی به اسکای نیوز گفت:” بزرگ‌ترین هشدار و فشار در ذهن من افزایش ۱۰۶درصدی این جرایم در مکتب‌ها است.”
اطفال در جوامع بزرگ‌تر لفاظی‌های نفرت‌انگیز را می‌بینند و می‌شنوند و این باعث می‌شود تا آن‌ها جسور شوند و تجربیات‌شان را با همدیگر شریک بسازند.
وی می‌افزاید: نگرانی من این است که این روند عادی شود.
جو سولیس، یک تجربه ناشی از نفرت را سپری کرده است، طوری‌که خراب‌کارها در سال ۱۹۷۱ در یک واگن توسط سم‌پاش به او حمله کردند.
اگر چه از نظر میراث مکزیکی، جو در ایالات متحده که از شش نسل گذشته خانواده‌اش بودند آن‌جا بودند، به دنیا آمد.
او می‌گوید: این ناراحت‌کننده است که این‌جا افرادی هستند که هیچ احترام بلد نیستند.
بیایید بگوییم بودن من این‌جا غیرقانونی است یا من از این‌جا نیستم، آیا باید با سپری بر من حمله کنند؟ در حالی که من حتی نمی‌دانم دلیل آن‌ها از این کار چه بود.
محققان از دانشگاه کاردیف حالا با شرکت غیرانتفاعی “رند” کار می‌کنند تا بدانند سخنرانی‌های نفرت‌انگیز در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند پیش‌بینی کند که جرایم ناشی از نفرت در کجا ممکن است اتفاق بیفتد.
مگان چیل، یک محقق ارشد در “رند” به اسکای نیوز گفت: اگر ما بتوانیم هشدارها در بین پولیس و جوامع در مورد جرایم ناشی از نفرت را شناسایی کنیم، و هم‌چنین وسایل و منابع گوناگون در این مورد در اختیار پولیس قرار دهیم، می‌توانیم آن را به حیث یک بُرد تلقی کنیم.
آقای سولیس می‌گوید که این‌جا بیشتر واکنش‌ها در جامعه سنتی است، موجی از حمایت‌ها از سوی افراد محلی. او می‌گوید که این حادثه باعث نزدیکی همسایه‌های ما شد.
نویسنده: گریگ میلام
منبع: اسکای نیوز
ترجمه: مریم نبوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا