آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌جمهور غنی:

افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم جهانی قرار دارد


رییس‎جمهور غنی در سخنرانی‎اش که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک ایراد کرد، سازمان‎های تروریستی را که در افغانستان فعالیت دارند، گروه‏های تحمیل‎شده بر افغانستان خوانده و گفت که ملت افغانستان در خط مقدم جبهه مبارزه با تروریزم جهانی قرار دارد.
آقای غنی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشتراک کرده و دیدگاه‎های افغانستان را در مورد مسایلی همانند مبارزه با تروریزم، تعهد جامعه جهانی برای همکاری و حمایت از افغانستان، راهبرد تازه امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا و همچنان اراده دولت در مبارزه با تروریزم، بیان کرد.
موضوعاتی چون مبارزه با تروریزم، نقش زنان و جوانان در نظام افغانستان، مبارزه با فقر در کشور و سطح جهان، پروژه‎های زیربنایی و تعهد حکومت افغانستان در مبارزه با فساد، محورهای سخنرانی آقای غنی را تشکیل می‎داد.
وی، تروریزم را یک خطر جهانی برای تمام ملت‎ها و کشورهای جهان خوانده و افزود که افغانستان به عنوان ملتی که در خط مقدم نبرد با تروریزم جهانی قرار دارد، باید از سوی کشورهای عضو سازمان ملل متحد حمایت و همکاری شود.
او افزود که تروریزم شکل پیشرفته مافیای قرن بیستم است و هیچ نقطه دنیا از حملات آن‎ها مصون نیست.
از سوی هم آقای غنی از پاکستان خواست که در یک گفت‎وگوی دولت با دولت با حکومت افغانستان حاضر شود تا به صورت همه‌جانبه راهکارهای مبارزه با تروریزم بررسی شده و راهی برای رفاه در منطقه جست‎وجو شود.
رییس‎جمهور تاکید کرد که افغانستان تعهد خودش را برای صلح نشان داده و امضای توافق صلح با حکمتیار نمونه بارز آن است.
در همین حال، آقای غنی از تغییر دیدگاه جهان، بویژه ایالات متحده امریکا نسبت به جنگ در افغانستان، استقبال کرده و آن را یک فرصت خوب هم برای افغانستان و هم برای همسایه‏ها خواند تا در یک راهکار صادقانه با تروریزم و تهدیدات مشترک مبارزه کنند.
گفتنی است که نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد فرصتی بود برای افغانستان تا دیدگاه‎های حکومت خود را در مورد ماهیت تروریزم به جهانیان برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا