آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

عطا محمد نور:

افغانستان زمانی به ثبات می‌رسد که احترام به تنوع زبانی و فرهنگی اصل باشد

خبرگزاری دید: عطا محمد نور رهبر جمعیت اسلامی در استقبال از آغاز پخش برنامه‌ها با لهجه هزارگی فارسی در تلویزیون دولتی پاکستان، می‌گوید که احترام به تکثر و تنوع اصلی است که هر کشور را به ثبات و رفاه می‌رساند.

آقای نور در پیامی تصریح کرده است که اقدام دولت پاکستان در این جهت درخور ستایش و قدردانی است.

او اما به وضعیت افغانستان نیز اشاره کرده و افزوده: ملت‌های جهان با همدیگر پذیری، احترام به فرهنگ‌ها، زبان‌ها، سنت‌ها و آیین‌های شهروندان شان به ثبات و رفاه رسیده اند.

آقای نور:  «در تازه‌ترین اقدام حکومت پاکستان پخش برنامه‌هایی به زبان فارسی و گویش هزارگی را در تلویزیون دولتی آن کشور آغاز کرده است که اقدام درخور قدردانی است و ازین بابت از حکومت پاکستان سپاس‌گزاری می‌نمایم. اما اینسو در سرزمین ما که تکثر قومی، زبانی و فرهنگی با پشتوانه پربار تاریخی در کنار مالکیت یک تمدن بزرگ بشری از افتخارات آن است، متاسفانه در زیر سلطه نامشروع طالبان به سرزمین حذف، سرکوب، و دشمنی با فرهنگ، زبان و هویت تمدنی مبدل شده است».

او افزوده که افغانستان زمانی به ثبات و رفاه می‌رسد که در آن همدیگر پذیری و احترام به فرهنگ‌ها، تنوع زبانی و فرهگی و حقوق برابر شهروندان کشور اصل انکار ناپذیر باشد.

اخیراً تلویزیون دولتی پاکستان اعلام کرد که پخش برنامه با زبان فارسی را در تلویزیون دولتی خود آغاز کرده که این موضوع با استقبال شماری از سیاسیون و شهروندان کشور مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا