آخرین اخبارافغانستانجهانزنانسیاست

امارات متحده در پایان عضویت شورای امنیت: از حقوق زنان افغانستان دفاع کردیم

خبرگزاری دید: نمایندگی امارات متحده عربی در سازمان ملل با اعلام این که مهلت عضویت آن در شورای امنیت سازمان ملل به پایان رسیده، گفت که در این مدت از حقوق زنان افغانستان حمایت کرده است.

در سال گذشته، شورای امنیت سازمان ملل با برگزاری چند نشست درباره افغانستان و صدور قطعنامه‌ها، عملکرد طا-لبان در حوزه حقوق بشر را نکوهش و بر تامین حقوق زنان به‌ ویژه حق آموزش و کار زنان تاکید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در ۸ جدی، به پیش‌نویس قطعنامه‌ امارات متحده و جاپان رای مثبت داد. در این قطعنامه، بر نقش ضروری زنان در جامعه افغانستان،‌ مشارکت کامل، برابر، معنادار و ایمن زنان در جامعه تاکید شده بود.

همچنان، شورای امنیت در ماه ثور به یک قطعنامه پیشنهادی دیگر امارات متحده و جاپان رای داد که در آن برخورد تبعیض آمیز با زنان افغانستان تقبیح شده بود. اعضای شورای امنیت با یک تفاهم کم سابقه از طا-لبان خواستند که سیاست‌های تبعیض آمیز علیه زنان، به ویژه ممنوعیت آموزش و کار زنان را «فوراً لغو» کند.

نصیر فایق سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل از نقش نمایندگی امارات در شورای امنیت سازمان ملل تقدیر کرد.

آقای فایق در صفحه اکس نوشت که «دیپلوماسی امارات متحده عربی در دفاع از اهداف اصولی، ترویج مدارا و حمایت از زنان، صلح و امنیت به‌ویژه در افغانستان» قابل ستایش است.

گفتنی است که اعضای شورای امنیت ملل متحد علاوه بر ۵ عضو دایمی، ۱۰ عضو موقت دارد که برای یک دوره دوساله انتخاب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا